When keeping it real... goes wrong

Alltså, det här kommer bli bra.

Jättebra.

Tommy Lee Jones! John Goodman! Peter Sarsgaard!

En hårdkokt snutberättelse ifrån den amerikanska södern!

Filmen i fråga heter In the Electric Mist, och släpptes nyligen direkt på DVD här i Sverige. Tittar du noga när du åker spårvagn kan du nog få se en och annan poster sitta uppe utanför videobutiker.





Grejen med direkt till dvd-rullar är att man, faktiskt, ofta hittar riktiga guldkorn. Jo, jag hatar ordet guldkorn. Har hatat det sen det introducerades för mig i femte klass. Då skulle vi varje dag skriva om ett guldkorn. Dagens guldkorn.

Uhh.

Nåja. Man kan iallafall ofta hitta riktigt bra filmer i direkt till dvd-träsket. Häromdagen såg jag tillexempel Fanboys. Den var väl ingen höjdare, men den var skön. Genom åren har också så bra filmer som In Bruges, I heart Huckabees och, faktiskt, självaste Donnie Darko missat de svenska biograferna.

Därför hade jag ganska höga förhoppningar om In the Electric Mist. De tre huvudrollsinnehavarna Jones, Goodman och Sarsgaard ligger mig alla varm om hjärtat. Speciellt Goodman finner jag vara en grymt underskattad aktör som verkligen skulle behöva lite vettigare roller.

Men.

Det finns alltid ett men.

Jag antar att ni gissat det vid det här laget: In the Electric Mist sög ganska hårt. Nåt gick fel helt enkelt. Skådisarna ser trötta ut, historien hade kanske kunnat vara intressant men slarvas bort. Spänningsuppbyggnad är något som man i den här rullen aldrig har hört talas om.

Tråkigt. Det är, ja, tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0