Wakkawakkawakka

Jag är fast. Fast i Gossip Girl-träsket. Har senaste veckan plöjt igenom säsong 1, och började nu precis titta på säsong 2.

Det är en på många sätt underbar serie. När Blair's nya pojkvän i säsong 2 slutar prata amerikansk engelska, och på fruktansvärt överdriven (men charmig) snobb-brittiska utbrister "My name is really insert snobbigt brittnamn and I'm a british lord!" skrattar jag högt i soffan. Serien är på så fruktansvärt blodigt allvar att jag heller inte kan låta bli att beröras.

Visst är Dan Humphrey fruktansvärt gay, men å andra sidan har vi helt fantastiska karaktärer som Chuck Bass och inte minst Blair Waldorf.


Nej, jag gillar den trevliga verklighetsflykt som Gossip Girl innebär och jag kommer fortsätta att titta.

Annars på tvseriefronten så bjuder nya säsongen av How I Met Your Mother på sedvanligt mysig underhållning. True Blood fortsätter att imponera på tv, och jag kommer nog ha svårt att låta bli att direkt plöja sösong 2 när den första nu snart tar slut. Förra veckan började också Morden på svt, uppföljaren till grymt sköna Graven som gick för ett par år sedan. Allas vår Kjelle Bergqvist (bioaktuell i fantastiska Bröllopsfotografen!) är tillbaka som den sköne huvudrollskommisarien, och det är ljusår ifrån kassa deckare med Krister Henriksson i en ledande roll.


Jag har också planer på att börja kolla nya amerikanska serien Flashforward som jag hört mycket gott om.

Tvserier är ett måste när man jobbar, har jag upptäckt efter bara en vecka på den stora hamburgerkedjan!

Kommentarer
Postat av: Emily

Gossip girl är så beroendeframkallande, varje tisdag peppar jag hela dagen för att titta på det senaste avsnittet när jag kommer hem.

2009-11-13 @ 23:23:30
URL: http://teknolovesong.blogg.se/
Postat av: Emily

"True Blood fortsätter att imponera på tv" Va?

Hur kan du skriva så? Skäms du inte?

2009-11-14 @ 00:58:38
URL: http://teknolovesong.blogg.se/
Postat av: Emily

Btw Bias inte Emily :p

2009-11-14 @ 00:59:08
URL: http://teknolovesong.blogg.se/
Postat av: Sara

Dan Humphrey är inte gay nånstans. Hmpff. Fast Chuck är sexigare.

2009-11-16 @ 01:53:10
URL: http://saraekehov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0