Andra bloggar som jag tycker är bra

Ja, alltså, det finns ju fler bloggar än min på internet. Så jag tänkte att jag lite käckt redogör för vilka som jag tycker är bäst. Eller, ja, bäst, de som jag följer helt enkelt. Det kanske finns bättre, vad vet jag? Ehe. Iaf.


Max favoritbloggar:


What Would Tyler Durden Do?

Kändisskvaller med en ironisk nördtouch. Ungefär så bra som det kan bli. Angående David Letterman-skandalen:
"Haha, what a loser! He’s so p-whipped! People laugh at me because I’ve never had sex or kissed a girl or talked to a girl, but suddenly my crushing loneliness doesn’t look so bad! Oh … wait. No. No it still does"


Jottas Gameplayer-blogg

På sistone har inläggen inte riktigt hållt klassisk Jotta-standard, men Jottas Gameplayer-blogg är ändå en humoristisk guldgruva.
Jotta bloggar om Eurovision 2008:

"CHARLOTTE, DU ÄR EN SÄKER FINALIST!


imorrn..
idag..

ska jag, jotta åkta till riga

=

Rösta på sverige i eurovision.."



Rebecca & Emilias blogg

Syrran och Emilia är båda två språkligt begåvade unga kvinnor som ofta får till riktigt klatschiga blogginlägg. Givet stopp på blogg-turen.
Rebecca om de gamla grekerna: "Familjeförhållanden värre än Josef Fritzls barns"

Emilia om Polen: "Utöver tvillingarnas påtagliga festlighet på det tragikomiska planet är tenderar dock Polen att alltmer verka som ett enda stort statsvetenskapligt mörker"


Dö på fläcken!

En av de roligaste på internet. Simon om programmet Go' Kväll:

"Programmet gick ut på att Anna Book skulle ha en fiktionär middagsbjudning med fyra hittepågäster där Joachim Vogel (en man så menlös att han inte ens har en egen wikipediasida) programledde och Sarah Dawn Finer "underhöll". Det var prime time TV helt enkelt"


Emmy & Elinas blogg
Förutom det kanske bästa bloggnamnet ever så bjuder billionaireboyclubs på klart festlig läsning.
Emmy träffar en man som frågar vilket land hon kommer ifrån:
"Jag blev lite till mig, fnittrade och svarade "Belgien", och fortsatte med att berätta att jag hade bott i Sverige i sju år och att jag tyckte att "det var ett jättefint land" Man bah LOL"


Emilys blogg
Emily kan vara den som använder ordet "festligt" mest i sitt bloggande, vilket alltså innebär en given plats på denna lista.
Ett randomexempel på detta:
"Jag har precis upptäckt det festliga programmet photoScape"


Sigges blogg

Sigge kan vara den som bloggar på det mest underliga viset på denna listan. Det är en bra sak!
Sigge stöter på motstånd i en fotoaffär:
"I vår fotoaffär framkallar vi bara bilder på leende barn, jo man tackar. 
när jag blir stor ska jag bara framkalla bilder på ljust blurr.."

och slutligen:

Mogis
Kommentarer överflödiga.
Mogis har bananbesvär:
"Innan showen så skalade jag bananen för att sedan äta upp den, men precis när jag ska ta en tugga så går bananen mitt itu, längst ner på skaftet och faller pladask i marken. Så himla himla snopet! Jag blev verkligen besviken. Hade verkligen velat ha den där bananens energi"

Nu har jag nog missat nå't men det var ett par favoriter iallafall!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tack för omnämnandet gulle-dig(OBS: Tora-ord)! Du är inte så pjåkig du heller.

2009-10-14 @ 17:35:33
URL: http://postpop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0