Drömmer du om...

... en karriär inom blabla kändisgrej. Då är du ovanlig, de flesta drömmer om blabla ett vanligt liv och blabla.

Ungefär så går en reklam som rullar på Spotify just nu. De flesta drömmer om ett "helt vanligt liv" osv. Jamen då är jag tydligen förjävla ovanlig. Vem drömmer inte om något mer? Jag kan inte och kommer nog aldrig förstå människor som inte drömmer sig bort.
Jag menar inte att dessa är dåliga människor. Verkligen inte. Jag kan bara inte förstå.

Visst, något "helt vanligt" skulle jag också vara nöjd med. Något helt okej jobb och sådär. Men jag skulle fortfarande drömma mig bort till något annat.

Därmed inte sagt att jag är speciellt missnöjd med tillvaron just nu. Jag tycker det är rätt gött att sätta mig på en buss till Mölndal och låta Broder Daniels episka gitarrsvepningar ackompanjera den mörka Göteborgskvällen på färden ut till en såkallad spritfest.

Jag tycker också om att tänka på vad jag skulle säga om jag vann en Oscar. Jag tycker om att tänka på vad jag skulle sjunga om jag var med i Idol. Jag tycker om att tänka på vad jag skulle säga om jag var med i Idol-juryn, fan. Jag tycker om att tänka på hur det är att glida fram i en limousin på Sunset Boulevard påväg till premiären av sin nya storfilm. Jag gillar helt enkelt att drömma mig bort.

Detta kan kanske vara mitt mest seriösa (nåja) inlägg hitills. Jag blev bara väldigt oförstående av den där Spotify-reklamen. För ärligt talat, vem drömmer inte?
Ni glömmer väl inte att spana in topp-100listan förresten?

Förresten - Besöksrekord idag (igår måndag alltså) på Hustle & Flow! Yeeeah!

Kommentarer
Postat av: JohnnyH87

Hur kan man drömma om att bli medelsvensson..?

Låter ganska fattigt imo.

2009-10-07 @ 18:30:57
URL: http://www.myspace.com/johnnyh87

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0