Veckans lista

Idag så tänkte jag att vi gör en lista. För vad är väl egentligen bättre än en lista?

Topp 5: Överskattade saker (i allmänhet)


5. Mammas nya kille (radioprogram)

Nej, alltså, det är inte kul.

4. Annika Norlin

"Katten fick fyra fina ungar
Tre av dom dog och den fjärde heter Sam"

"Jag såg Kjell Höglund, jag önskar jag var han
Jag gick dit ensam"


Eller som Straight Guys hade sagt: Melodramatisk skitmusik, all denna låtsasclever förortstragik.

3. Sean Penns insats i Milk

Egeentligen har jag inget emot Sean Penn. Filmerna han regisserat är helt fantastiska. I U-Turn, The Game, Tolken och I am Sam är han riktigt bra.

Men.
Hur i helvete kunde Sean vinna en Oscar för sin insats i Milk!? När han tävlade mot Mickey Rourke! Frank Langella! Brad Pitt! Blir fortfarande arg bara jag tänker på det.

2. Meryl Streep (i största allmänhet)

"Världens bästa skådespelerska" skulle nog många säga. "Fruktansvärt enerverande" skulle nog jag säga.

... och slutligen:

1. The Simpsons

Är man som jag, ganska nördig och med en stor passion för komediserier, så förväntas man älska The Simpsons. Det är smockfullt av referenser över hela internet, i litteratur som jag gillar, fan överallt. JAG FÖRSTÅR INTE. VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ JÄVLA KUL!? Okej, de är gula (90-talsångest). Okej, de ramlar och slår sig. Se'n är det inte så jävla mycket mer. Simpsons är det mest överskattade som finns på denna jord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Max, mammas nya kille är jätteroligt ;), har du hört thunder och TANC? jag gråter faktiskt varje gång. de flesta karaktärerna är väl rekorderligt roliga, iallfall så är jag skitfull och önskar dig godnatt! mammas nya kille är verkligen inte med på en topp 5 överskattade saker listaa. nu deckar jag, peace

2009-10-17 @ 05:12:10
Postat av: Bias

Mammas nya kille va jätteroligt första säsongen faktiskt! Fast nu när jag hörde det häromdagen så verkar det som dom fortfarande nu kör samma skämt som dom gjorde för 3 år sedan. Och radiopratarna låter lite som dom hatar sig själva över det också :p

2009-11-08 @ 12:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0