Decenniets bästa låtar - Plats 6

Och just det - tillräckligt ska jag väl kunna skärpa till mig för att ge er plats nummer 6:

Lupe Fiasco - The Instrumental (feat. Jonah Matranga)

När Lupe's debutplatta Food & Liquor släpptes år 1006 var hypen hög. Det snackades om att han var Kanye's nya protege, att skivan skulle vara fantastisk. Med facit i hand kan vi väl säga som så att Lupe levde upp till hypen med råge. Skivan står sig fortfarande som brutalt bra, textmässigt är det bland det absolut bästa jag hört.

Det finns många fina låtar att hämta: svängiga I Gotcha, fyndiga Hurt me soul, mysiga Kick, Push och förstås den knäckande singeln Daydreamin. Min absoluta favorit ifrån skivan är dock The Instrumental: framförallt för dess psykadeliska och störda text. Faktum är att låten om "The Box" har namngivit mitt hobbyproduktionsbolag, The Box Entertainment.



The Instrumental är en knäckande låt som fortfarande kan få mig att häpna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0