Decenniets bästa låtar - Plats 7

I smått febrigt tillstånd har bloggen fått stå tillbaka för sängliggande ett par dagar. Dock kan jag såklart inte svika löftet om nedärkningen av decenniets bästa låtar. Tisdag betyder en ny låt, och nu börjar det bli riktigt svårt. Helt ärligt vet jag inte än hur resten av listan kommer att se ut. Så efter ett visst pillande i ett word-dokument: här är plats nummer 7.

Army of the Pharaohs - Gorillas

Första gången jag hörde Gorillas satt jag på ett hotellrum i New York. Tvärbra beat, Wu-tangdoftande produktion och helt galet jävla tung rapp.
Y'all get too close, I'ma squeeze the life out of you
You speak too loosely with your words, I'ma silence you
You ain't a leader, dog, nobody'd die for you
You ain't a killer, dog, who the fuck lied to you
- de killarna? Verkligen? Nåja, låten får en att ta dem på allvar!




Kommentarer
Postat av: albin på blogg-glid

tyckte ju att det luktade jedi mind tricks! fina killar

2009-09-30 @ 19:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0