Decenniets (hittills) bästa låtar

Allas vår favorit Fredrik Strage har fått för sig att lista nollnolltalets hittills bästa låtar. Det är, som väntat när det kommer till Strage, extremt mycket bra grejjor. Ludacris, Ghostface Killah, Jay-Z och Dizzee Rascal samsas med såväl Kent och Broder Daniel som Britney Spears och Rihanna.

Jag diggar verkligen Strage, trots att hans etta på listan (You are the generation that bought more shoes and you get what you deserve med Johnny Boy) ärligt talat inte säger mig speciellt mycket.

Iallafall så fick den käre Fredrik mig lite inspirerad. Jag ska såklart också lista decenniets bästa låtar! Jag kommer dock inte att göra som Strage som slår till med maffiga hundra sånger. Jag nöjer mig med lite blygsammare 10 stycken, som i tur och ordning kommer att avslöjas här på bloggen på tisdagskvällar (av någon anledning).

Så.

På en tiondeplats:

Gorillaz - Feel Good Inc.



Damon Albarns projekt Gorillaz fantastiska 2005-låt är verkligen knäckande, brutalt, jävla fantastisk. Kontrasten mellan domedagsstämning och full harmoni i hela kroppen är så fruktansvärt snygg att man helst bara vill upplösas. Rappen ifrån De La Soul ligger som ett perfekt komplement och beatet är helt jävla sjukt.


Feel Good Inc. är något helt unikt.

Dessutom: en av världens bästa musikvideos. Så njut!




Kommentarer
Postat av: Kathy

Gorillaz är fett najs!

2009-09-02 @ 00:15:47
URL: http://iamgrintensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0