It's just another rainy sunday-afternoon

En rubrik hämtad ifrån ett klassiskt fall av one hit wonder-åkomman, mer kreativt än så blir det tyvärr inte idag. Jag har nämligen dragit på mig någon form av sjukdom (inte den som inte får nämnas vid namn). Jag har, helt ärligt, jävligt tråkigt. Nothing ever happens, and I wonder, liksom.

Vad gör man då när man har såhär tråkigt, utan tillgång till tvspel eller nån schysst film? Jo, man gör en lista såklart. Dagens lista!

Topp 5 - Partylåtar. Låtar som jag blir taggad av just för tillfället (ja, för tillfället, inte liksom, de bästa partylåtarana of all time).

1. David Gueta & Kid Cudi - Memories

Kid Cudi är typ, bäst, och denna låt som jag nyligen upptäckte svänger på bra utav bara fan.



It's getting late but I don't mind


2. Ludacris & T-Pain - One more drink

One more drink har jag lyssnat på i princip hela året, men den hänger fortfarande med i mina pepp-listor. Texten är liksom ungefär så som man vill att livet ska vara en helg. Ehe.



Get a couple of Coronas, couple of limes,
Went up to da bar, saw a couple of dimes,
So I, slowly walked up an said "Hi, "
My name's Ludacris and I'm a hell of a guy


3. Magnus Uggla - Varning på stan

Alltså, en gång i tiden var fan Magnus Uggla rätt ball. Detta är en såndär gammal slagdänga som satt sig fast i mitt huvud just för tillfället. Grymt skön!



Sen varé tack å hej - nästa tjej!

4. Maskinen - Pengar

Precis som One more drink har Pengar hängt med på pepplistorna under stora delar av detta år. Det är helt enkelt grymt tryck och feta grejjer! Jag gillar verkligen Maskinen och vad de gör med svensk hiphop.



Ingen skatt till regeringen -
Säljer tjack på parkeringen!


5. Dizzee Rascal, Chrome & Calvin Harris - Dance wiv me

Egentligen skulle Bonkers vara här, men den fanns inte på Spotify. Så denna relativt färska (nåja, från iår iaf) Dizzee Rascal-dänga får agera ställföreträdare. Den är faktiskt jävligt skön den med!



Get away from the bar, tell your boyfriend to hold your jar and dance with me...

Här hittar du listan på Spotify!

(obs: anledningen till att listan i inlägget inte börjar "baklänges", som alla bra listor bör göra, är att jag från början placerade Kid Cudi på plats 5 osv.. men sen när jag var klar insåg jag att jag hade ju börjat med det allra bästa!)

Peace / Max


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0