Temavecka: Decenniets bästa låtar (idag: Plats 4)

Något försenat (förlåt: Jag kollade på Breakfast Club och Kiss Kiss Bang Bang med Sigge & Angelica. Betyg? Sigge och jag satte 3a på Breakfast Club och 4a på Kiss Kiss Bang Bang. Angelica satte 4,5 på Breakfast Club och 4 på Kiss Kiss Kiss Bang Bang. Nödvändig parentes) kommer här fjärde platsen på listandet av decenniets bästa låtar:

Kid Cudi - Solo Dolo (nightmare)

Att ta med en helt ny låt på listan kan tyckas vara lite, tja, dumt. Man har liksom inte riktigt hunnit smälta den och så vidare. Kommer den hålla?

Men Kid Cudi måste finnas representerad på topp 10. För hans debutskiva är tamigfan det sjukaste jag någonsin hört. Så jävla bra att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Att välja en favoritlåt är svårt. Dock tror jag att det måste bli Solo Dolo (nightmare), en lugn och nästan lite psykedelisk låt med tänkvärd text, knäckande refräng och underbar sång.
Listen Good
I don't have nobody
But what I might feel are the sounds of sanity
Hoping what I hear, loops itself continuously
Then I wont be afraid
No No


Seriöst, höj volymen och lyssna på detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0