söndag

Jag gillar att kolla på film på söndagar. Dämpa ångesten lite och njuta av lite fin hollywoodunderhållning.

 

The Goods: Live hard, sell hard

 

The Goods är en komedi producerad av Adam McKay och Will Ferrell. Den innehåller alla ingredienser som en bra komedi ska ha: Jeremy Piven som bilförsäljare, cameo av Will Ferrell iförd Abraham Lincoln-utstyrsel, en DJ som heter DJ Request men som vägrar att spela några requests, en enkel story, en Ving Rhames som gillar Dawson’s creek samt ett flertal roliga infall. Manuset är väl inte det smartaste jag varit med om, men filmen är klart underhållande och på sina ställen riktigt rolig. 3/5

 

 

Det regnar köttbullar

 

Animerad film i hysteriskt tempo med många roliga bitar och bra röster. Lite för intensiv för min smak, men en fin far&son-historia samt en söt kärleksepisod gör filmen klart godkänd. 3/5

 

 

Stay Cool

 

Highschool 20 år senare, författare åker tillbaka för att hålla tal och grejer. Såg den för att Josh ”Sawyer” Holloway var med, men han hade inte mycket vettigt att göra. Vissa bra birollsskådespelare kan inte rädda denna ganska sega soppa som dras ner ännu mer pga att huvudrollen är så jävla dålig och tråkig. Skådespelaren har tydligen skrivit filmens manus också. Jag är inte förvånad.

 

1/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0