This is the new shit


Så då sitter man här.

Klockan är fem minuter i ett en lördagskväll. Är lite salongsberusad på "Dooleys" och Budweiser. Vilket tillfälle passar då egentligen bättre för att skriva premiärinlägget för nypremiären av min blogg?

Jodå. Jag hade en blogg en gång. Spaceranger, hette den. Jag minns att jag skrev om Fresh Prince, chicklitt, fyllor och Inside Man. Det känns som väldigt längesedan. Jättemånga år sedan.

Egentligen var det väl högst två.

Men mycket har förändrats.

Jag sätter på "Make her say" med Kid Cudi, Kanye och Common ännu en gång.

Jag kollar på bilder av en flicka som en gång gillade mig. Jag gillar henne nu, men det har hon ingen aning om.

Jag bestämmer mig för att starta en blogg.

Seriös ska den vara.

Eller, seriös. Den ska inte vara seriös, men den ska bestå av relativt intressanta inlägg. Inte bara en massa bullshit. Liksom, vem fan bryr sig ifall Adam, 19 år, idag åt lunch med sin mamma?

Den här bloggen kommer inte att handla om det.

Den här bloggen kommer att handla om allt som är viktigt.

FILM.

ÖL.

HIPHOP.

Ungefär så.

Igår kom jag hem ifrån en tre veckor lång tåglugg genom Europa. Det var fantastiskt. Fruktansvärt påfrestande på många sätt, men helhetsintrycket: fåckin great man. Jag har skrattat, druckit, läst chicklitt och sett Europa tillsammans med ett par fantastiskt fina människor som jag saknar redan.

Jag sätter på Make her say ännu en gång.

Jag vet fortfarande inte riktigt varför jag startar bloggen, men jag vet att jag har ambitioner. Det hade onekligen varit kul att göra något kul, nåt som var på riktigt, men ändå på låtsas. Kanske är det bara de fåtalet budweiser som jag drack som talar.


Det var i vilket fall som helst en trevlig kväll.

Det man kan dra som slutsats av detta är att jag vill hälsa er välkomna till min nya blogg, som jag har för avsikt att uppdatera varje dag och hålla "levande". You heard me.

Catch you on the flipside.

/Max

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också tågluffa. :@

2009-08-23 @ 12:24:48
Postat av: Max

Det var fåckin great!

2009-08-23 @ 14:09:09
Postat av: Dr Dre

I'll get on the mic and make em dribble and shake



Konstigt med en blogg, men ganska roligt :)

2009-08-23 @ 14:10:58
Postat av: Rebecca

Spaceranger var grym! Synd det där med den stora bloggdöden som kom och visade sitt fula nylle.

2009-08-25 @ 21:20:03
URL: http://postpop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0