Julkalender med Hustle & Flow - Lucka 1

Såhär i december tänkte jag bjucka på en liten julkalender här i Hustle & Flow. Förra året var jag väldigt ambitiös och försökte göra en hel "riktig" kalender på Youtube - Av förklarliga skäl gick det väl... sådär.

I år tar jag och sänker ambitionsnivån något och bjuder istället var dag fram till julafton på något... juligt. Kan vara en julig topplista, en julig youtube-video eller en julig fundering. Helt enkelt det som jag vanligtvis sysslar med här på Hustle & Flow - fast i julig tappning.

I Lucka 1 tar vi oss en titt på årets TV-kalender: Superhjältejul. Du kan se den här.

Jag kan börja med att säga att jag älskar julkalendrar. LasseMajas Detektivbyrå, Kaspar i Nudådalen, Sunes Jul (och faktiskt även uppföljaren om Håkan!) och framförallt Mysteriet på Greveholm... Vilka minnen!

I år så slår SVT till med "Superhjältejul" - en vad det verkar ganska barnvänlig historia om ett pensionerat superhjältepar. Idén är lite smårolig men hela grejjen känns efter första avsnittet lite... krystad. Som att de försöker för hårt. Visst ska man ha ambitioner och sådära, men ja.. det här blir lite.. mycket.

Man ska såklart inte döma ut det helt efter endast en lucka, men jag är väl inte sådär väldigt hoppfull. Frågan är då om man ska se om Mysteriet på Greveholm (igen) eller kanske Sunes Jul? Eller nå'n annan schysst gammal kalender?

Hustle & Flow återvänder imorgon med andra luckan och mer funderingar kring Superhjältejul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0