En liten update, så att säga

Eftersom att alla mina galna fans törstar efter en uppdatering, så kommer här en sådan. Liksom, min trappuppgång är full av tonårsflickor som bara skriker om nya inlägg. Jag har ärligt talat svårt att komma ut genom dörren.

Jag ber för det första om ursäkt: Bloggen har stått lite stilla den senaste veckan. Varför, kanske ni undrar? Jo, det är så att jag har varit lite "busy". Jo, det är sant! Arbetsintervju, minifilmfestival, arbetsintroduktion, fotbollsträning (!), övningskörning samt ett biobesök har hunnits med. Det kanske inte är så väldigt mycket egentligen, men för mig som under hösten vant mig vid att typ, gå och köpa cola=en stor händelse, så haré varit hektiskt värre!

Arbetsintervju, frågar du nu dig själv. Jo, visst! Arbetsintroduktion, mumlar du sedan misstänksamt. Jo, det också! Mina vänner, jag har gått och fått ett jobb! Då jag har tidigare erfarenheter om det här med att skriva om saker på bloggar, så kan vi nöja oss med att säga att jag har fått arbete på en hamburgerkedja. Det känns rätt gött, faktiskt. Börjar på onsdag.

Detta innebär att jag nu arbetar min sista helg på ett konstgalleri (som varit ett helgjobb under gymnasietiden och nu under hösten). Jag kommer, faktiskt, att sakna mina små tantvänner på galleriet, samtidigt som det är skönt att "gå vidare". Jag ser så oerhört mycket fram emot den dagen då jag kan casha in min första lön, som kommer det magiska datumet "den 25e". Jag kommer, naturligtvis, att dra på Kung för en dag på högsta volym och känna mig som en riktig knegare.

Biofilmen som jag var och såg hette (500) Days of Summer och hade sköna liraren Joseph Gordon-Levitt och gudinnan Zooey Deschanel i huvudrollerna. Den var riktigt bra och bjöd på skojiga berättargrepp och skön indiepop (som ju kan vara musik som är trevlig ibland).


Zooey, mitt livs kärlek efter Lily Allen


Jag har dessutom gjort en autotune-hiphoplåt som är 1 minut lång och består av den bästa text jag någonsin skrivit.

Detta var en liten uppdate om saker som har hänt i mitt liv nu på sistone. Häromdagen körde jag också via skrämmande Korsvägen, och idag körde jag genom Tunneln. Jag gillar att köra bil. Jättemycket. Speciellt när jag har specialgjorda "bilblandisar" att lyssna på. Den senaste består av bland annat "Ante Up", "Töntarna", "Ledig", "Nu måste vi dra", "Dat New", "Circus" och min egen Autotune-låt.

Peace!
/Max


Kommentarer
Postat av: JohnnyH87

Lycka till med jobbet.

Btw, vilken hamburgekedja är det du ska jobba på?

Vore lite kul om det var Max.:P

2009-11-02 @ 13:36:06
URL: http://www.myspace.com/johnnyh87
Postat av: Max

Tack! Skriver inte vad det är för kedja här, har lärt mig att man ska vara försiktig med sån't på internet. Men haha det är inte Max! Det vore onekligen ballt.

2009-11-02 @ 18:08:22
URL: http://hustleandflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0