Grattis Hugh Jackman, 41 år!

Upptäckte av en slump att allas vår hjälte Hugh Jackman fyller hela 41 år idag. Lustigt nog så såg jag ovetandes om detta på den första X-Men-rullen förut idag! Mitt undermedvetande visste alltså att det var läge att fira!

Hugh Jackmans namn stod som bekant på min studentmössa, så att jag beundrar mannen är knappast en hemlighet. Hugh har en karisma och coolhet som är omöjlig att lära sig: den är något man helt enkelt föds med.
Att fortfarande vara trovärdig som världens hårdaste snubbe, Wolverine, efter att ha utfört ett sång och dans-nummer utan dess like på Oscarsgalan är bara det en smärre bedrift.

Detta är Hugh Jackmans fem bästa filmer:

5. X-Men Origins: Wolverine
Jag är löjligt svag för X-Men-rullarna och Wolverine var allt jag hoppats på: En helkul actionrulle utan några hämningar.

4. X-Men 2
I X-Men 2 lyckades regissören Bryan Singer att överträffa ettan och göra en snudd på fantastisk superhjältefilm där Hugh briljerar.

3. Australia
Episk Australien-western av Baz Luhrman där det räcker att Hugh visar sig för att man ska få lite gåshud.

2. The Prestige
I The Prestige visade Hugh att han är mer än bara en cool snubbe: Han är också en grym skådis som med råge spelar ut Christian Bale.

1. The Fountain
Hughs insats i Fountain kan vara den bästa skådespelarinsatsen någonsin efter någon av Brads roller (såklart). Helt seriöst, Hugh i The Fountain är en snudd på religiös upplevelse.

Andra bra Jackman-rullar är såklart första X-Men, X-Men III, Swordfish och Deception. Gillar man Hugh är dessutom Kate & Leopold, Van Helsing och Trogen tjur sökes sevärda.

Fira med att se Hugh's redan legendariska Oscars-nummer:
Grattis, Hugh Jackman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0