Veckans underskattade låt

Ett litet nytt projekt här på H&F: Veckans mest underskattade låt

Alla älskar vi ju Håkan, den enda riktiga stjärna vi har i det här landet. Håkan är liksom larger than life på ett sätt som annars bara är förunnat lirare som Bruce Springsteen, Dylan eller varför inte Kanye.

Folk som känner mig vet såklart att jag älskar Håkan. Jag älskar också hiphop. Det roliga är då att Håkan inte är helt främmande för denna musikgenre - vem minns inte det magiska ögonblicket i Söndagsparty när han rappade en gammal Snoop Dogg-dänga?

Vilken är då Veckans mest underskattade låt?

Jo, det har såklart med Håkan och hiphop att göra.

The Latin Kings feat. Håkan Hellström - Hundår

Håkans röst kompletterar Dogges lustiga rapp på ett väldigt fint sätt, låten känns mysig, sympatisk och välmenande. Jag gillar den, helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0