Årets bästa skiva! (och årets bästa låtar!)

Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy



You might think you've peeked the scene
you haven't
The real one's far to mean
The watered down one
The one you know
Was made up centuries ago
It made it sound all wack and corny
Yes, it's awful blasted boring
Twisted fiction
Sick addiction
Well gather round children
Zip it listen!

Så inleds det epos som är Kanye Wests 5e album. Jag vet att i princip alla läsare av denna blogg kunde räkna ut att mr West skulle toppa min årsbästalista, men ärligt talat: Lyssna på den här skivan så kommer ni att förstå varför.
Maffiga körer, stenhård hiphop, pianodriven pop, samplingar, autotune... My Beautiful Dark Twisted Fantasy innehåller allt som jag älskar med Kanye West. Lines som "Reality is catchin’ up with me, takin’ my inner child, I’m fighting for custody". Jag menar, vad ska man göra?

Killen har ju ett ego modell större, men oavsett hur många gånger han snor micken ifrån Taylor Swift eller skäller ut George Bush i direktsändning, när allt kommer till kritan så handlar allt om hans musik.
Kanye, du vet att jag älskar dig, och jag kommer alltid att göra det. Självklart har du också gjort 2010 års absolut bästa skiva.

Bästa spår: Dark Fantasy, Lost in the World, All of the Lights, Power, Monster, Gorgeous, Hell of a life, Blame Game och såklart Runaway (som i albumversion är 9 minuter lång och ännu bättre än som singel).

And I always find, yeah, I always find somethin' wrong
You been puttin' up wit' my shit just way too long
I'm so gifted at findin' what I don't like the most
So I think it's time for us to have a toast


Skivan på Spotify!

____

Vi ska inte heller glömma alla andra fantastiska låtar som släpptes år 2010. Därför, kära läsare, har jag för din skull satt ihop en spellista med årets 42 absolut bästa låtar!


Här är den!

Kommentarer
Postat av: J. Hill

"Årets 42 absolut bästa låtar" ...Eric Saade "Manboy" ...REALLY?! ...REEEAAALLY??!!!! OMG FFS!



Stay black, bitches!

2011-03-30 @ 21:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0