Årets bästa skivor: Plats 3

(detta är förresten mitt 100e blogginlägg! woop woop!)

3. Oskar Linnros - Vilja Bli






Den mest begåvade halvan av Snook, Kihlen, heter egentligen Oskar Linnros, och har producerat en fantastisk Veronica Maggio-platta och en hel del goa Petter-låtar. 2010 solodebuterade han med dunder och brak. Killen som tidigare rappat "För snygg för å va underjord/för blek för å vara flickidol" lyckades trots blekheten bli, just det, flickidol och tracksetta. Från och med du blev en monstruös hit.

Det var i februari (om jag minns rätt) som han släppte Ack, Sundbyberg, som efter ett par lyssningar redan kändes som årets låt. Vi blir aldrig som dom från stan, nä just precis.

Oskar lyckas med sina hiphoprötter, sitt souliga sound och sina sköna texter med att göra en skiva som håller rakt igenom. Så vare sig han är med Snook, Maskinen, Maggio eller bara sig själv så är mr Linnros en utav de mest begåvade snubbarna i det här landet, om ni frågar mig.

Och bah som en liten bonus:



Woop woop!

Bästa spår: 25, Genom eld, Debut, Från och med du, Annie Hall, Ulla & Åke samt såklart Ack, Sundbyberg.

"När jag var ett barn talade jag så som ett barn, mitt sinne var så som ett barns, och du vet, jag hade barnsliga tankar. Men vi är inga barn längre, eller hur?

Fyfan va skönt!"

Skivan på Spotify

Kommentarer
Postat av: Ida

Sjukt bra skiva alltså! :D

2011-01-23 @ 13:00:42
URL: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0