Den där Charlie

Det blev en del filmer i veckan, liksom.

På tisdagskvällen så värmde jag och mitt glada gäng (Piccolo, angiethebeat, agorafobi och fjan) upp med Scott Pilgrim vs. The World. Riktigt fin rulle som nog tåls att ses ett par gånger till. Bäst av allt var att låten som spelas i menyn och féställen i Zelda var med!! Nörden i mig hoppade och skuttade av glädje.



På onsdagen lastade jag vidare i mitt uppdrag som filmrecensent. Fair Game, med Sean "pennan" Penn och Naomi Watts i huvudrollerna. Rätt tråkigt. Roligare då kanske med Jackass 3D på torsdagen? Knappat. De övervuxna fratboysen i Jackass-gänget skapar ett lätt illamående hos mig. Då var faktiskt svenska skräckisen Psalm 21 bättre. Ett bra försök, liksom.

På fredagen blev det mer skojigheter, denna gång i föreläsningssal Vasa B. Charlie Chaplin och Buster Keaton exmerades, den senare i komedin Fart, flickor och Faror (Sherlock jr). Skoj stunts, men jag gillade nog den där Charlie mer.




Nu bär det av till biografen igen, Downey jr ska avnjutas! (på tal om Chaplin liksom)


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0