The Avengers, Simon style!

Anledningen till detta inlägg kan vara det sjukaste sammanträffandet någonsin, och det inträffade bara för några timmar sen. Jag satt och skrollade igenom casten till The Avengers på IMDB, och kom på mig själv med att tänka: "Visst, de här superhjältarna är ganska coola, men jag hade fan gjort ett bättre jobb än Marvel när det kommer till design och utformande av superhjältar".

Då kom jag på: "Fan, jag ritade en jävla massa superhjältar när jag var liten". Så jag reste mig från datorn och började rota i vår bastu (som inte använts som bastu på en väldans massa år. Den fungerar nu mera som förråd) och hittade pärmen jag sökte.


Just det, "Simon och Hermans Hjältepärm". I denna pärm fann jag ett stort förråd av superhjältar som aldrig tog sig vidare från koncept-stadiet. Alla är namngivna av mig 1996. Eftersom jag inte var så duktig på engelska fick pappa skriva ned namnet på alla hjältar, fast det var jag som kom på namnen. 15 år senare är det Dax!
Mina damer och herrar, jag ger er: "The HustleandFlow Squad". Planerar att skriva manus inom ett halvår, och därefter skall jag skicka vidare paketet till Darren Aronofsky som får göra film av det.


HustleandFlow Squad member nr 1: Batman

För att få folk att köpa konceptet måste man ha med någon folk känner igen. I det här fallet blir det Batman.
Han är i princip samma Batman som vi sett i Christopher Nolans filmer, och spelas av Christian Bale som säger: "Det är kul att Batman äntligen hittat hem".


HustleandFlow Squad member nr 2: Grassdau

Grassdau är lustigkurren i gänget som agerar comic-relief. Han är också älskvärd på grund av sitt stora hjärta, och har tjänstgjort i främlingslegionen. Hans tid i främlingslegionen framkallar hemska mardrömmar, som ingen i HustleandFlow Squad känner till. Spelas av: Matt Damon som hävdar att det är: "The role of a lifetime"


HustleandFlow Squad member nr 3: Queen

Queen är en muskelbyggare på 120 kg. Han är också homosexuell, och väldigt öppen med det. Resten av HustleandFlow Squad blir ofta less på honom eftersom han älskar att gå ut, något som han gör lite för ofta. Hans ofantliga styrka gör honom till ett värdefullt tillskott till HustleandFlow Squad.
Spelas av: Chris Hemsworth (Thor) som går upp 30 kg muskler inför rollen.


HustleandFlow Squad member nr 4: Djumst

Djumst är HustleandFlow Squads svarta får. Han är psykiskt instabil, och narkoman. Kommer förmodligen att förräda HustleandFlow squad, har inte bestämt mig än. Djumst har en lång historia av olika psykhem bakom sig, och den enda som litar på honom fullt ut är Batman, som får övertyga de andra gång på gång att: "den här silen var hans sista". Spelas av: Giovanni Ribisi som vinner oscar för bästa manliga biroll.


HustleandFlow Squad member nr 5: Dragon

Dragon är den imposante ledaren av Hustleandflow Squad, och han tar alla väsentliga beslut. Dragon hänger inte med ut på uppdrag längre eftersom han närmar sig 80. Istället sitter han i högkvarteret och sköter all administration. De andra medlemmarna kan bli trötta på honom eftersom han kan vara ganska trångsynt, och ibland får de gå bakom ryggen på honom för att kunna slutföra ett uppdrag. Dragon satt 15 år i ett av Stalins fångläger i sin ungdom, vilket gjort honom stenhård.
Spelas av: Jack Nicholson, som säger att han: "alltid velat spela superhjälte".


HustleandFlow Squad member nr 6: Hjälte-Turtle

Hjälte-Turtle är före-detta tungviktsmästare i UFC, och en riktig hårding. Han kämpar hårt med att hålla sin identitet hemlig för sin familj, något som blir svårare och svårare eftersom han hela tiden får hitta på nya ursäkter. Vid ett tillfälle när han och Dragon fyllesnackade sa Dragon: "Att ha familj och samtidigt utsätta sig för dödsrisker varje dag är fruktansvärt oansvarigt, och jag tycker du är en värdelös person som fortfarande sysslar med det här". Hjälte-Turtle har aldrig förlåtit Dragon för detta, och han och Djumsk planerar i hemlighet att störta Dragon. Spelas av: Vin Diesel som beskriver de 3 timmarna i sminket varje morgon som: "en pärs".



HustleandFlow Squad member nr 7: Black

Black är klippan i HustleandFlow Squad, och är den som alla litar på till 100 %. Han är en riktig charmör, och kvinnorna faller pladask vart han än går. Han är född och uppväxt i Brooklyn, och var under några år en inofficiell medlem i Wu-Tang Clan. Spelas av: Ludacris som vinner "People's choice award" för sin prestation, som många hävdar borde lett till en oscar.

Men vad skulle ett superhjälte-team vara utan en arch-enemy? Ingenting förstås. Därför har jag också skapat den mest skrämmande antagonisten genom tiderna.


Hustleandflows arch-enemy: Gwayne

Gwayne är så ond att löven vissnar när han går förbi. Han är så ond att han äter kattungar till frukost, och hundvalpar till lunch. Gwayne håller till i mörkaste Sibirien, där han förslavat tusentals ryssar som hjälper honom planera världens undergång. Han satt i samma fångläger som Dragon i sin ungdom. De två blev goda vänner i lägret, och planerade att fly tillsammans. Natten då rymningen skulle ske lurade Dragon iväg Gwayne åt ett håll där han visste att vakterna skulle se honom, samtidigt som han själv kunde ta sig ut eftersom allas fokus låg på Gwayne. Gwayne svor att han inte skulle vila innan han utrotat Dragon, och han planerar att mörda honom personligen innan han förintar världen. Spelas av: Nicholas Cage som skapar en karaktär så läskig att Heath Ledgers Joker faller i glömska.

Sådär, där har ni paketet. Personligen tror jag att det är ett koncept som omöjligt kan faila. Ska bara ta och skriva ett manus och skicka det till Darren. Syns i Hollywood 2014!

Hittade den här också bland alla superhjältar. Förstår inte vad den gör där riktigt, men tyckte den var ganska rolig.


Tack för mig, peace!

/ Simon

Kommentarer
Postat av: Chris X

Bästa bloggen någonsin! Djumst är min bästa superhjälte.

2011-12-09 @ 14:29:11
Postat av: Rebecca

Heja Queen!

2011-12-13 @ 00:50:12
URL: http://postpop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0