"Go then. There are other worlds than these."

Roland Deschain är den sista Revolvermannen i Midworld, och hans hemland Gileads storhetsdagar är sedan länge bortglömda, försvunna i tiden. Världen har gått vidare, och allt som nu huserar i Midworld är oändliga döda landskap, deformerade kreatur och enstaka byar där folk lever i skräck. Finns det något hopp? Frågar du Roland är svaret ja. Hoppet stavas Det Mörka Tornet, och Roland har sökt efter det i många, många år. Hur många går inte att säga eftersom begreppet "tid" inte längre existerar i Midworld,

Det Mörka Tornet är Stephen Kings livsverk, och består av 7 böcker. Det tog honom 22 år att färdigställa berättelsen. Totalt landar allt på cirka 4000 sidor, och det är ganska ohotat det bästa jag läst.
När jag stack iväg på min Asien-resa i höstas tog jag med mig massa böcker, inkluderat de tre första böckerna av "Det Mörka Tornet." När vi sakta men säkert tog oss fram över de karga landskapen i Sibirien, så läste jag alla tre. När jag var färdig med den tredje var det nästan så att jag ville åka hem igen, bara för att kunna läsa vidare. Efter några veckor i Kina lyckades jag ändå förtränga Det Mörka Tornet. Men när det var dags att hoppa på planet hem igen några månader senare så steg Roland upp till ytan i mitt huvud igen, och var det enda jag såg fram emot med att komma hem. Väl hemma läste jag ganska snabbt ut de resterande fyra, och jag tror på riktigt att böckerna förändrat mig på något sätt.

De är som sagt det bästa jag läst. Och lika säkert som "The Fountain" toppar filmlistan så toppar "Det Mörka Tornet" boklistan, och jag tycker synd om de människor som inte fått följa med Roland och hans "Ka-Tet" på deras äventyr genom rymd och tid, i sökandet efter Det Mörka Tornet som håller ihop alla världar.

"See the turtle of enormous girth, upon his shell he holds the earth"

Läs de här böckerna, för er egen skull.

Måste bara ursäkta för hur inlägget ser ut. Jag förstååååår inte hur man får mellanrum mellan styckena, det ser ju för jävligt ut.
- Simon

Kommentarer
Postat av: Max

Awesome! Ska läsa efter Livet deluxe :)

och det är chrome som är cp med mellanrum mellan raderna. Du måste typ gå in i html-koden och sätta in </ br> där du vill ha mellanrum. Kolla förhandsgranska. Segt e det :)

2011-06-22 @ 12:22:17
URL: http://hustleandflow.blogg.se/
Postat av: Annika Agneryd

Goddag! vad spännande dina inlägg verkar vara. lär verkligen att läsa dina poster lite mer! (: Ha en kul helg :)

2011-06-28 @ 15:10:48
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0