Simon inleder med en lista

Hejsan alla glada läsare. Simon Karlsson heter jag, och jag skall börja skriva inlägg här på Max blogg. Vissa av er vet nog vem jag är. Men till er som inte har en aning, så här ser jag ut:
En bild på Simon
Bebisen ni ser är inte min, och har ingen relevans. Jag tyckte helt enkelt bilden var rolig.
Jag tänker inte presentera mig mer än så. Det blir kanske roligare att läsa mina inlägg om allt ni vet om mig är att jag heter Simon och det finns en bild på mig där jag håller i en bebis.
Iallafall så gillar jag, precis som Max att skriva listor. Så mitt första inlägg kommer att bli en topp 10 lista.
Topp 10 tv-serier någonsin



Plats 10 - Futurama

Jag är en av få upplysta människor som förstår att The Simpsons inte är roligt. Däremot är jag helt superkär i Matt Groenings lilla älskling Futurama. Jag kan inte förstå varför Futurama floppade så hårt. Det är en helt fantastisk serie som är ljusår bättre än The Simpsons, och jag är stolt ägare av 4 futurama-boxar.
Minnesvärt ögonblick: Zoidberg flyttar in i en snäcka
Bästa karaktär: Dr Zoidberg

Plats 9 - The Lost Room

Det är säkert många som missat denna grymma lilla mini-serie som handlar om ett rum vars innehåll besitter särskilda krafter. The Lost Room är en skitspännande science-fiction serie som jag rekommenderar alla att se.
Minnesvärt ögonblick: scenen där kammen används för att stanna tiden
Bästa karaktär: The Weasel
Plats 8 - Star Trek Voyager

Måste erkänna att Voyager är den enda Star Trek-serien jag har sett, men jag älskar varje sekund av det. Captain Janeway löser biffen!
Minnesvärt ögonblick: Avsnittet då man stöter på species 8472 första gången.
Bästa karaktär: The Doctor
Plats 7 - The X-Files

David Duchovny är en fantastisk person, och jag längtar tillbaka till tiden då han inte gjorde piss-serien Californication utan istället jagade utomjordingar tillsammans med Scully.
Minnesvärt ögonblick: När jag insåg att Jack Black och Giovanni Ribisi gästspelade i samma avsnitt, långt innan de blev kända.
Bästa Karaktär: Fox Mulder
Plats 6 - Modern Family


När jag sett igenom alla Arrested Development avsnitt för säkert femte gången, tipsade Max mig om en liknande serie som hette Modern Family. Den är inte lika smart eller rolig, men fortfarande riktigt jävla bra. Cameron och Phil är två av de roligaste karaktärerna någonsin.
minnesvärt ögonblick: Phil är livrädd för clowner, och Cameron klär ut sig till en clown.
Bästa karaktär: Phil



Plats 5 - Lost


Om en person hävdar att han/hon inte gillar Lost, ljuger den personen. Lost är helt fenomenalt, och att folk klagar på att de gjorde mer än en säsong är obegripligt. Självklart vill vi har mer av Lost.
minnesvärt ögonblick: The Hatch opens...
Bästa Karaktär: Charlie
Plats 4 - Entourage

Om vi bara räknar med säsong 1,2,3 och 4, hade nog Entourage kommit etta. Tyvärr verkar manusskaparna fått idétorka, och Entourage blir tyvärr bara sämre och sämre. Trots det, är det inte ofta jag njuter så mycket som när Vince och grabbarna minglar runt med kändisar i Hollywood. Entourage is teh shit!
Minnesvärt ögonblick: Killarna super till det på en High School-fest, och Aquaman går upp som etta på biotoppen.
Bästa karaktär: Johnny "Drama" Chase
Plats 3 - American Dad


Medans Family Guy blir sämre och sämre, går American Dad åt motsatt håll. Det växer för varje avsnitt, och jag skrattar så jag gråter. Det är tråkigt att folk generellt avfärdar American Dad innan dom gett det en chans, för det är något fantastiskt dom missar.
Minnesvärt ögonblick: Stan äter kontaminerat kött
Bästa karaktär: Roger Smith
Plats 2 - South Park


Den kärlek jag hyser gentemot South Park är oändlig. Har förmodligen sett igenom alla 14 säsonger 5-6 gånger, och jag älskar varje sekund. Tyvärr går även South Park åt fel riktning, och de senaste 3-4 säsongerna har det tyvärr blivit sämre, då det blir mer och mer opersonligt och brett. Still amazing though.
minnesvärt ögonblick: Cartman vill till Casa Bonita, och låser in Butters i ett skyddsrum.
Bästa karaktär: Eric Cartman
Plats 1 - Arrested Development


Arrested Development är perfekt. Det finns inget jag skulle vilja ändra eller ta bort, och tyvärr förstår folk inte hur bra Arrested Development är. Det lades ner efter 3 säsonger pga låga tittarsiffror, och jag hatar jordens befolkning för det. Nu ser jag fram emot filmen, och jag hoppas att den kommer göra så att folk förstår hur bra den är. Vem vet, kanske får vi se en säsong 4 i framtiden.
minnesvärt ögonblick: George-Michael går sadwalk.
Bästa karaktär: Gob Bluth
Det finns såklart många bra serier som inte tog en plats, här är några av dom:
Band of Brothers
Scrubs
House
Torchwood
True Blood
The Walking Dead
Desperate Housewives
Bra kämpat, bättre lycka nästa säsong.
Sådär, då var man färdig med sitt första blogginlägg någonsin, hoppas ni inte tycker jag gjorde bort mig helt. Det enda jag inte förstår är hur jag får lite mellanrum mellan raderna, det här tycker ni säkert är jättejobbigt att läsa eftersom det är så tight.
Syns snart igen! Peace

Kommentarer
Postat av: Chris X

Måste kolla upp båda AD. Verkar riktigt feta.

2011-04-04 @ 07:23:37
Postat av: Chris X

Varför ser jag inte min tidigare kommentar förrän jag skriver en ny som den här?

2011-04-04 @ 08:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0