black rock like a fucking LOST-episode

Ibland är slumpen allt för god mot mig. Förra veckan började jag kolla på serien Community, som visade sig vara BRUTALT bra.

Denna veckan råkade jag upptäcka den bästa hiphopen just nu. Enbart för att denna kille droppade en LOST-referens. Döm av min förvåning när jag upptäcker att denna rappare, med alias Childish Gambino, spelar en av huvudrollerna i just Community.


Donald Glover (ej släkt med Danny) är en grymt skön och rolig skådis. Han gör dessutom fantastisk hiphop. Rappar som en blandning mellan Lupe Fiasco och Kanye på sjukt välproducerade beats. Ljudbilden är imponerande och kompletteras av Glovers smarta texter, som ofta driver med både honom själv och hiphoptexter i allmänhet.

Han har släppt ett flertal mixtapes men gör nu sin första "riktiga" skiva, CAMP. Du kan lyssna på hela skivan här.

Bäst? Diggar faktiskt alla låtar just nu, men de som står ut är inledande och episka Outside, hårda singeln Bonfire, smarta All the shine och supercoola Sunrise (där vi för övrigt får höra LOST-referensen).

Kolla in detta för fan.

/Max

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0