Relapse + recovery

Hej! 
 
Vill till att borja med tacka for alla fantastiska kommentarer pa det forra inlagget. Blev varm i sjalen nar jag laste dem. Tanker pa er alla har bortifran och hoppas ni overlever the cold swedish winter.
 
Aterigen har mycket hant sedan sist jag skrev, da vi precis var redo att lamna trakstaden Chiang Mai. Bussen till Bangkok var smartfri, tryckte tva rullar (Dark Shadows: -, Man on a ledge: +++). Vi anlande i Bangkok runt 5 pa morgonen, helt forstorda utan mycket somn. Vi atervande till trygga Kao San Road och tog in pa samma guest house som sist, dar vi fick oss et par valbehovliga timmar somn innan det var dags att dra ut till Koh Samui.
 
Bussen till Samui var tre timmar sen, dessutom osregnade det. Flott. Till slut kom den iallafall, och resan borjade. Framfor oss i bussen satt ett hogljutt gang med ryssar, och tyvarr besannades alla fordomar om det ryska folket da de gapade, klagade, fallde tillbaka sina saten sa langt det gick och vasnades i storsta allmanhet. Dock fick de betala sitt straff da en av dem, en enorm ryss som liknade en tjock Channing Tatum, lyckades lasa in sig sjalv pa bussens toalett. LOL.
 
Under bussresan lyssnade jag klart pa Skumtimmen av Johan Theorin, klart bra. +++
 
Ett bussbyte och en vantan pa 2 timmar senare, och vi var framme vid baten till Samui. Frackt att glida ut i det Thailandska havet, trots fortsatt regn. Varat hostel val framme pa Samui sag riktigt frascht ut, aven fast det lag lite off. Trotta (igen) dackade vi i vara sangar. Det var nu da mandag morgon, varan resa hade paborjats lordag kvall. Ujujuj.
 
Forsta kvallen pa Samui utforskade vi ons bardistrikt, riktigt trevligt, och Simon tog dessutom bild med en apa. Burger King-besok, buckets, ja allt som hor en utekvall i Thailand till.
 
Nasta dag lyckades vi bekanta oss med lite andra nissar pa hostelet - antligen lite vettiga backpackers! Tisdagkvallen bestod av beerpong-turnering, och jag blev sarskilt fortjust i en snubbe fran England som jobbade som lararassistent. Han ska till Vietnam senare och da ska vi motas upp och ata julskinka. 

Onsdagen da, den stora Full Moon Party-dagen. Ja det ar redan en klassiker far man saga. Vi tog en bat ifran Samui till Koh Pagnan (eller hur det stavas, orkar inte kolla), dar partyt skulle vara. Vi reste tillsammans med vara nya hostel-kompisar och stamningen var pa topp. Innan partyt motte jag och Simon upp med Andreas Tradgardh, som Simon reste med i Asien sist han var har. En riktigt skon skaning som styrde upp forfest med massa andra skaningar, en grasrokande Aussie och en psykopatisk estlandare. Jag och Karlsson drog i oss en klassisk Bucket, som man val far saga ar lite att leka med elden. Vi blev rejalt bra i gasen bada tva, och nar vi val kom ut till stranden runt 00.00 tappade vi bort varandra snabbt. Inte latt att halla koll bland 30.000 pers!
 
Jaja, kvallen var ball, men slutade inte sa lyckat da jag blev ranad pa min planbok, iphone och kamera. Sa JAVLA dumt att ha med skiten dit men ibland tanker man inte. Som tur ar sa hade jag kvar mina kreditkort och mitt pass pa hostelet, sa det ar val ingen storre katastrof, ar mest arg pa mig sjalv som aldrig lyckas tanka steget fore.

Jag tog mig iaf hem till Samui, och fick lite valbehovlig somn, innan varan viloperiod tog sin borjan pa torsdagen. Vi behovde helt klart laka bade kropp och sjal, och eftersom det osregnade hela tiden, gjorde vi sa genom att ploja film efter film pa hostelets manga filmkanaler. 
 
Ja inte mycket finns att skriva om recovery-dagarna, men pa lordagen tog vi iaf ett par barz med en Seattle-tjej vid namn Nicole James, dessutom en skum hardrockare ifran Kanada som har kurat pa hostelet hur lange som helst.
 
Nu ar det da sondag och regnet har antligen slutat! Vi har lamnat flotta The Lounge Hostel pa Samui och dragit till en narliggande o, Koh Tao. Har ar lite mindre och mycket mysigare an pa Samui, och det ar skapligt flott att bada i stralande sol.
 
Naja, jag mar bra iaf, har fortfarande lite ont i kroppen efter Full Moon Partyt, men ar pa battringsvagen och som sagt har jag pengar och pass kvar. Dock ingen telefon just nu, men ska losa ett Sim-kort till min reservtelefon och ge er mitt nya nummer. Under tiden kan ni na mig pa Facebook eller via Simons nummer.
 
Just det, jag har last The Beach ocksa, sjukt fet. Fyra starka ++++, nastan fem.
 
Yes, planen nu ar iaf att softa har ett tag med sol och bad, innan vi eventuellt drar over till Phi Phi Island, och darefter drar ifran Thailand och rockar Kambodja.
 
Hoppas alla mar bra, fortsatt kommentera sa ar ni snalla, tack som fan farsan for hjalpen med att sparra ID-kort. Saknar er alla men har det gott har!
 
Peace out - Max

Kommentarer
Postat av: RIO

fulle moona partyy soundsaa veery goodah!

2012-12-02 @ 12:20:05
Postat av: arn

Första bokningen till Knarris släppt: Lorentz & Sakarias!!!

2012-12-02 @ 14:11:36
Postat av: chambos

Huvaligen ett sånt äventyr !
Deppigt med rånet :-( Men du verkar ju för övrigt välbehållen och det kunde ju gått mkt värre..
Visade Ludde bilden på tigrarna idag, han tyckte dom såg mäktiga ut :-)
Denna helgen har varit fin i Götet 5-6 minus sol och vindstilla. Rebsan o jag käkade indiskt ida :-)
Lycka till med fortsättningen på resan!
Much love farsan

2012-12-02 @ 20:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0