Tatueringar, sjukhus och trekronorsbarz

Yo yo yo kara vanner i Sverige!
 
Vill forst bara saga att ni valdigt garna far kommentera om ni laser - har varit daligt med det de senaste inlaggen! Ni maste inte skriva jattelangt, jag och Simon blir lika lyckliga for alla tillrop. Kommentarerna ar varan enda lank till er dar hemma just nu, och betyder valdigt mycket for oss. Sa snalla! Vi blir sa glada.
 
Resten av vistelsen pa Phi Phi, dar vi var sist jag skrev, forflot utan storre skandaler. Eller ja, vi tatuerade oss mitt i natten, en av de svenska tvillingarna slog upp hela huvudet nar han gick i somnen, en kanadensisk pundare blev jagad av en biffig Thai-kille som han var skyldig pengar, en Stockholmspundare ville folja med oss till Kambodja och jag borjade halta overallt jag gick. Men annars? Lugna gatan!
 
 
Pa lordagen var det iallafall lage att dra, vi var trotta pa Thailand och tog baten mot fastlandet for att dar dra mot Bangkok och darifran vidare till Kambodja. En lang resa senare, och vi kunde checka in pa vart trygga guest house Kawin igen. Jag var vid det har laget i javligt dalig form da jag hade ont som satan i min vansterfot som dessutom borjat svullna upp. Efter lite somn begav jag mig darfor helt enkelt mot ett sjukhus i Bangkok.
 
Thai-lakarna ar riktigt proffsiga, jag behovde inte vanta lange alls innan jag fick traffa en doktor. Dock blev jag livradd da han satte mig i en javla rullstol for att koras mot rontgen. Som en handikappad kille akte jag da i rullstolen genom Thai-sjukhuset, och fick manga nyfikna blickar. De rontgade mig i allafall, och efter en angestladdad vantan, kunde de konstatera att jag bara rakat ut for en latt stukning. Jag fick bra smartstillande tabletter, betalade 500 spann och kunde promenera ut ur sjukhuset utan rullstol, och med en stor angestklump borta ur mitt brost.
 
Farden tillbaka ifran sjukhuset blev dock ganska dramatisk - de fanns inga taxis i narheten, sa en tjock thai-kille fick skjutsa mig pa sin moppe for 20 spann. Han korde som en javla dare, och jag hann tanka att det vore ju ironiskt om jag skulle do pa vagen IFRAN det javla sjukhuset.
 
Naja! Tillbaka pa Kao Sahn road motte jag upp min vapendragare von Karlsson, vi fixade biljetter till Kambodja nasta dag och satt sedan pa internetcafe och kollade pa Parks and recreation respektive Walking dead resten av dagen (sondag).
 
Pa mandagen gick vi upp tidigt for att borja aka emot Siem Reap i Kambodja. Dom av varan forvaning nar det isade sig vara en javla minibuss vi skulle aka med, inte en av de vanliga thai-bussarna. Jag satt helt okej, men den stackars Karlsson fick sitta ihoppressad med 3 stadiga sydafrikaner langst bak.
 
De pa resebyran hade erbjudit sig att fixa varat visum till Kambodja, och forsakrade oss om att vi skulle slippa alla koer vid gransen och i stallet kunna "relax and have a beer". Vi gick pa detta, men det var saklart en bluff, och vi fick sta i ko som alla andra (en helvetesko pa tva timmar i fruktansvard hetta).
 
Dessutom hade helt plotsligt en kambodjansk kille i rosa skjorta dykt upp for att "ta hand" om oss, han jobbade pa resebyran sa han. Dumma i huvudet som vi ar gick vi pa detta, och innan vi visste ordet av var vi over gransen och han skulle ha pengar for sin "extra service". Jaja vi ar dumma turister, sa han fick en liten slant, och sedan bar det av emot Siem Reap i annu en minibuss, denna gang i sallskap med livliga lakarstudenter ifran Brasilien.
 
Val framme i Siem Reap, kom vi snabbt till varat hostel med hjalp av en tuktuk-kille. Han var mycket pastridig i sin vilja att hjalpa oss aka ut till de varldsberomda templen som finns har, vi forsokte tjata bort honom, men till slut gav han ett sa bra pris att vi inte kunde saga nej, och det bestamdes att han skulle hamta oss om tva dagar for en tempeltur.
 
Hostelet som vi bor pa, The Siem Reap Hostel, ar bade billigt och sjukt flott. Rummen kanns som lyxhotell (forutom att man delar dem med massa andra), det finns en gottig pool, gott kak, och ol for 50 cent. Sa forsta kvallen blev det till att dricka en hel del barz, dessutom upptackte vi att nagra vi kande ifran resan ocksa bodde har (sydafrikaner + en aussie). Det blev en trevlig kvall som avslutades med dans dans dans pa den feta baren Angkor What, ligger inne pa "Pub Street"i staden, en ganska liten gata dar de anda smallt upp sa manga klubbar och barer som ar fysiskt mojligt.
 
Varan andra dag i Kambodja blev en softardag, innan vi pa kvallen blev patvingade att vara med i en javla biljardturnering pa hostelet. Jag ar ganska vardelos pa biljard och torskade hart mot sydafrikanen Vince, men roligt nog forlorade Simon ocksa sin forsta match emot en kass tjej (han hade oflyt da han egentligen ar ganska duktig).
 
Kvall nummer tva slutade ocksa pa Angkor What-bar, och Simon lyckades tydligen hamna pa en Kambodjansk lagenhetsfest.
 
Just det, vi fick en ny kompis den andra kvallen ocksa, en britt-afrikan-indier med det nagot suspekta smeknamnet "Antz". Han ar i alla fall en riktigt go gubbe som borjade skrika hogt av lycka nar han sag min Kanye-tatuering, tydligen hade han tankt skaffa en likadan!
 
 
Antz gjorde oss sallskap foljande dag, da vi bakfulla som satan akte tuk tuk ut till templen. Trots vara sinnestillstand maste jag saga att de var sjukt maktiga att se, speciellt djungeltemplet som figurerar kraftigt i forsta Tomb Raider-filmen.
 
Det blev lite barz aven tempelkvallen, och vi gjorde till och med ett forsok att ga ut, men vi insag snabbt att vi var for trotta, och drog hem och kollade pa Nic Cage-filmen Trespass istallet (SJUKT kass). Ja just det, vi hade varit tvugna att byta hostel pa morgonen ocksa eftersom det var fullbokat och vi inte orkat utoka varan vistelse.
 
Foljande dag, torsdag, tog vi oss tillbaka till Siem Reap-hostel, och sotade i tv-rummet med Scrubs och Tomb Raider. Men pa kvallen blev det dags for ol-spel och Angkor What-bar igen. Ja det ar det vi har gjort mest har. Kvallen fick en rolig twist och idag, fredag, ligger Simon fortfarande och sover, medan jag ar ganska pigg och sitter och softar nere i lobbyn pa hostelet. Ikvall ska vi nog ta det lugnt, kolla nagra filmer, och sedan far vi se om det ar dags att dra vidare mot stranderna och oarna imorgon.
 
BETYG
Graspojken av Christer Lundberg: +++
Phi Phi: +++ (roligt, men jag var ej pa topp)
Bangkok-sjukhuset: ++++
Kawin-guest house: +++++
Resan till Kambodja: ++
The Siem Reap Hostel: +++++
Templen: ++++
Tomb Raider: +++
Rodhake av Jo Nesbo: ++++
Kambodja, so far: +++++
Trespass: - 
 
Yes! En hel del aventyr alltsa, och mer ska det bli! Kambodja ar fantastiskt hitills, men da har vi annu inte sett de riktiga baksidorna saklart. Skont att vara ifran Thailand, det ar mycket softare stamning har.
 
Hoppas ni mar bra, och glom nu inte att kommentera!
 
Much love - Max

Kommentarer
Postat av: Rio

AAaaahhh, Cambodia is tha homeu ofu the, Tigaru?!?

2012-12-14 @ 09:48:29
Postat av: chambos

Helloo there guys!
Så roligt att höra från er:-) Kambodja verkar ju jättespännande och kanske inte så "överhettat" som Thailand kanske kan vara. Här är fortfarande superkallt men skall bli typ tö nu till helgen. Inte hänt så mycket här i veckan så avslöjades att Telia betalat mutor , 2,5 miljarder kr, till diktaturen i Uzbekistan för att få 3g-licens där. Mina teliaabonnemang hänger löst efter detta kan jag säga! The Hobbit har ju haft prem men inte sett den ännu- sådär recensioner tyvärr men du vet ju hur gp kan va... Beccisen skulle jobba på konstis ikväll och på Myras imorn. Hon kämpar på med sin uppsats nu oxå. Burning the midnight oil :-)
Take care
Much love /farsan

2012-12-14 @ 18:49:14
Postat av: lotta

Hej vännen, äventyrlig läsning som vanligt! Hade missat två inlägg så gedigen uppdatering kring era vedermödor och skojsigheter. Tur att foten inte var värre skadad. Har sagt det förr, men säger det igen...var rädd om dig!! Kambodja verkar spännande, vilka tempelbilder! Här är allt ok, svinande kallt och imorgon vankas mer snö och blås. Var glad att du slutat din tidningsutdelarkarriär i tid! På Myras går det sin gilla gång, förra helgen var det HDK:s julmarknad och vi hade oerhört mkt att göra. På lördagen slet Beccisen, Lina och jag i ett! Men roligt och definitivt julestämning! Massa skriverier och reaktioner på julkalenderna ockulta innehåll! Den årliga Kalle Anka timmen på julafton har blivit aningen censurerad. Ja så mkt andra skojiga nyheter kan jag inte komma på! På söndag ska vi ha lite sammankomst med Johanna och co, Sofia och co samt Beccisen och Arnar. Mysko och tomt utan dig här i juletider....:( men njuter av att läsa dina inlägg och se era bilder! Vi hörs snart min älskade son. Ta hand om dig och hälsa von C likaledes. Leffe och Jack (som ju hunnit fylla 8 och nog är den enda av oss som njuter av väderleken) hälsar. Kramar modern

2012-12-14 @ 21:53:36
Postat av: Wickilicious

Tycker att en blogguppdatering är på sin plats!
Förlåt att jag är så dålig på att kommentera men vi snackar ju så ofta det går på fb så känns konstigt att uppdatera allt igen ;P
Nyår snart, känns riktigt tråkigt att du inte kommer att vara med :( hoppas dina sår läker snart så att ni kan fortsätta att resa runt! :) massa pussar och kramar /Vix

2012-12-30 @ 03:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0