Temavecka: Decenniets bästa låtar (idag: Plats 3)

Den förträffliga tjänsten Last FM "scrobblar" som bekant allt du spelar i såväl Itunes som Spotify, gör roliga listor av detta så man kan få en fin överblick över vad man lyssnar på mest. Detta för mig osökt till mina mest spelade låtar, där jag har en överlägsen etta. Lägligt nog hamnar denna låt på en tredjeplats över decenniets bästa låtar! Sicket sammanträffande.

Det rör sig såklart om:

Regina Spektor - Samson

Regina är ju bäst. Ja, eller nästan bäst i alla fall. Låten av henne som hamnar på denna höga placering är kanske hennes mest episka, mest känslosamma och mest "knock-out"-vänlig. Många av hennes sånger skulle kunna inneha denna placering, dock så måste det alltså bli Samson. Det finns liksom en anledning till att den är min mest spelade låt.

Sicken känsla! Sicken sång! Sicket piano!

I loved you first

På Hultsfred så tyckte många att det var en bra idé att verkligen skråla med i Samson. Ska bli gött att se fröken Spektor igen i december, med en förhoppningsvis mer... förstående publik.

Du har förstås redan hört den här låten. Så kolla in när värdlens vackraste Regina spelar den i TV4:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0