Årets bästa skivor: Plats 2

Håkan Hellström - 2 steg från paradise


Håkan Hellström gjorde år 2010 sitt bästa album hittills, och det säger inte lite. Med Björn Olsson och Jocke Åhlunds hjälp har han tagit ut det allra bästa ifrån Ett kolikbarns bekännelser, blandat med det allra bästa ifrån För sent för Edelweiss, och skapat en helhet som är.. magisk. Håkan har aldrig sjungit bättre, texterna har aldrig varit så fantastiska, pianoslingorna aldrig så fina. 2 steg från paradise är det episka beviset på att Håkan Hellström är den största stjärnan vi har i Sverige.

Det mesta har såklart redan sagts om den här skivan, men ärligt talat, den förtjänar allt beröm den fått.

Bästa spår: Jag vet vilken dy hon varit i, Man måste dö några gånger innan man kan leva, Shelley, River en vacker dröm, Saknade te havs, Det dom aldrig nämner, Dom där jag kommer ifrån & Du är snart där.

"Vad är det som lovar dom unga,
som får dom gamla att tro att dom kan överleva,
som finns i alla utbrotten,
som finns i grabben som står på karmen,
till ett fönster

finns i rånarnas fantasier,
och i dom olyckligaste kapitlen,
om en hund som vart hungrig i mil,
tycker inte om nån men kommer ändå in,
kommer ändå in"

Skivan på Spotify

Nu vet jag att alla är riktigt spända på vilken som blir nummer ett!

Kommentarer
Postat av: k-s

känns som att du kan sluta med listan nu. jag veeet ju redan att det är kanye som kommer ta första platsen :) inte helt otippat kanske?!

2010-12-29 @ 14:56:32
URL: http://dancingfairyfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0