Justin Bieber-hatet

Jag vill idag "sätta fingret på" (som det så fint heter) ett aktuellt fenomen.


"Fan va' jag hatar Justin Bieber"


Detta kan vara en av fraserna jag hör mest i det svenska språket. Den, och typ "Vilket fint väder", "Vad gott det ska bli med lite mat" och "Bra, själv då?". Ett Justin Bieber-hat sprider sig som en löpeld genom landet falukorv. Förr all del även i andra delar av världen.


Varför, kan man fråga sig. Justin Bieber är en skön kille med fin röst. Han tilltalar framförallt flickor i de yngre tonåren. Han sätter hjärtan i brand och säljer som smör i solsken. Hans frisyr är den hetaste frisyren sedan typ, "the Rachel". Baby var ju en go låt. Samarbeten med Usher och Ludacris. Varför allt detta hat?



Jo, det är ju någonting med dessa tonårsflickor. Jag menar, hur jävla ofta har vi inte hört om hur katastrofalt dålig Twilight-serien är? Twilight-fansen måste ju liksom tillhöra precis samma målgrupp som den Justin Bieber har. De möts ständigt av inkompetenta människor som försöker spela smarta. De ska ständigt klargöra hur sjukt dåliga filmerna och böckerna om Bella Swan och glittervampyren Edward är. Nu har Twilight-hatarna fått ett nytt populärkulturellt fenomen att sätta tänderna i: Bieber. Och som de gläds! Hallelujah!


För finns det något lättare än att förlöjliga en artist som Justin Bieber? Eller en bok som Twilight?


Nej, det finns det inte. Ni är inte smarta och coola för att ni hatar. Det är snarare ni som följer strömmen, ni som sällar er till massan av bräkande får som inte tänker själva.


Sedan ses det bland intellektuellt lägre stående som "lite smart" att dissa Justin Bieber. Det är precis samma människor som säger "Håkan Hellström? Pfft! Han kan ju inte sjunga!". Det är sättet de säger det på som gör det. Ett sätt som signalerar att man är lite bättre, förstår lite mer och verkligen kan sin musik.

Om man sedan tittar längre in i dessa personers hjärnor så förstår man såklart att de inte kommit fram till någonting själva. De har lyssnat på vad andra sagt, andra korkade människor. På så vis har dumhet blivit normen för en hel generation.


Jag då?


Jag gillar Justin Bieber. Han verkar ganska snäll, han gör trevlig popmusik och han har till råga på allt gjort en låt med Kanye. Se där ja.

/Max

(dessutom så gillar jag Friday med Rebecca Black)


Kommentarer
Postat av: Simon

Bästa. Inlägget. Ever

2011-04-12 @ 22:33:17
Postat av: Simon

!

2011-04-12 @ 22:33:38
Postat av: J-Hill

Humm... Bieber + Kanye-låten har ju beatet ifrån Wu-Tang's "Ain't nuthin to f*ck with" rakt av. Är det verkligen en "riktig" låt eller är det en YouTube-komponering?



Hursomhelst, tycker inte man ska hata Bieber heller bara därför att. Däremot är jag inte så jätteförtjust i hans sockersöta popdängor rent musikaliskt. Killen och hans produktionsmaskin ska dock ha cred för vad de lyckats ta fram!



När vi kommer till Twilight så ÄR det dåliga filmer, om än rätt så snygga.



Bra inlägg dock! :)



- J



P.S. Håkan Hellström KAN inte sjunga, men det gör inget, för han är grym ändå! D.S.

2011-04-13 @ 23:29:23
Postat av: Max

J-Hill, det är en riktig låt som släpptes som en del av Kanyes Good Friday-satsning :) raekwon ifrån wutang är med på låten dessutom :)

2011-04-14 @ 00:42:28
URL: http://hustleandflow.blogg.se/
Postat av: Simon

Hej jag tror att Justin har mycket vanner pa facebook. Det ar bra. Sen gillar jag laten Baby jag vet inte om den heter det pa riktigt men han sjunger det i laten. Den ar bra. Gillar ocksa ditt inlagg orkade inte lasa hela men borjan var bra. Tack

2011-04-15 @ 07:51:09
Postat av: Simon

J-Hill: Justin B Ain't Nothing To Fuck With! Han och storre delar av Wu Tang har vuxit upp i samma omrade och har varit med om mycket skit tillsammans det ar darfor han har fatt lana beatet! Tror JB ar slakt (kusin) med ODB!

2011-04-15 @ 07:56:48
Postat av: elin

Det roliga är ju att Håkan Hellström faktiskt KAN sjunga. Jag var på hans konsert i Luleå på minus 30 festivalen och han tog inte en enda falsk ton! :) Jag förstår mig inte på folk som inte gillar honom :)

2011-04-16 @ 23:37:45
URL: http://elinjohannajakobsson.blogg.se/
Postat av: Max

Elin: Ja men eller hur :) håkan är en grym sångare med en speciell och fin röst!

2011-04-20 @ 19:48:34
URL: http://hustleandflow.blogg.se/
Postat av: hanna

wooooooooooooolooooooooooooooooooooow cooooooooool justin är

2011-07-03 @ 16:47:13
URL: http://justin biber bild
Postat av: Anonym

Jag tycker Justin Bieber är jättesöt och att han är duktig på att sjunga och det är ju sångrösten som en sångkarriär grundar sig på och den har han!..men inte Rebecka Black men det är ju bara min åsikt och alla kan ju inte gilla alla. Jag tror att Rebecka Black inte kommer att bli lika känd som Justin iaf.. men Justin kommer gå lååååååååååångt:)

2011-07-03 @ 18:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0