Sämst i Sverige

Vill börja med att ge Max en eloge för sitt tidigare inlägg angående mitt "försvinnande". Att man kan få något som i mina ögon inte var något speciellt alls, att låta som en Efterlyst-historia är imponerande. Big up Max!
  
  Jag lever, men har en riktigt go bakfylla som fortfarande sitter i såhär 2 dagar efter. Eftersom jag inte orkar röra mig utanför dörrarna till mitt rum än, så tänkte jag delta i bloggen för första gången på ganska länge. Har suttit och försökt komma på ett vettigt ämne att skriva om ett tag. men misslyckats. Därför har jag beslutat mig för att plagiera ett av Max tidigare inlägg: "Bäst i Sverige". Fast nu blir det Sämst i Sverige istället, enjoy.


Sveriges 5 sämsta kändisar:



Plats 5 - Felix Herngren





Det här kan verka konstigt för många, men jag ska försöka förklara. Felix Herngren är en ganska talanglös människa. Han slog igenom som Pappi Raul, för att sedan gå vidare till Dan Bäckman. 2 helt hjärndöda karaktärer vars "humor" går att likna med den som varje år framförs på vallarna i Falkenberg, det vill säga Stefan och Christer-buskis. Efter det har han av någon jävla anledning setts som en person med mycket cred, och han har glidit med på en räkmacka fram tills att han 2010 skrev Solsidan. Solsidan är en jättebra serie, den saken står helt klar, men det är inte på grund av Felix Herngren.

  Solsidan är inte smart skriven, det är alla karaktärstolkningar från begåvade komiker som Mia Skäringer, Johan Rheborg och Henrik Dorsin som gör den rolig. Vem som helst hade kunnat skriva Solsidan, och det menar jag på fullt allvar. Vad som gör hela grejen ännu värre är att Felix "geniet som skrev Solidan" skriver in sig själv i huvudrollen, och gör därmed Serien svår att ta på allvar. I varje scen där Felix är med, kan jag inte sluta tänka på hur Felix sitter och skriver en scen åt sig själv, och förväntar sig att publiken ska skratta, något som aldrig händer när han är i bild.

  När sedan tidningarna sedan hyllar Solsidan är Felix säker på att det är hans förtjänst, när sanningen i själva verket är att Solsidan hade varit tusen gånger bättre om man satt till exempel Henrik Schyffert i rollen som Alex.

  Det är jävligt svårt att förklara vad jag menar, men jag hoppas ni förstår till en viss del iallafall.


Hur mycket förstår han: Svårt att säga, skulle gissa på 7-8 %


Plats 4 - Kapten Röd





Han är över 2 meter lång, ful som stryk och ginger. Han gör också reggae-musik, som är till för människor utan musiksmak. Han sjunger med falsk brytning, och varje låt låter exakt likadant. Mina damer och herrar: Kapen Röd!!

Hur mycket förstår han? Får gissa på ungefär 3-4 %



Plats 3 - Annika Norlin






Sveriges mest pretentiösa människa är väldigt ful och gör fruktansvärt dålig musik. Hon är ett självutnämnt geni, och ses som någon slags röst för våran generation. Dra åt helvete, Säkert!

Hur mycket förstår hon? Här blir det stabila 0 %



Plats 2 - Ola Svensson





Jag är ett stort fan av Idol-konceptet, och jag tycker att de flesta artister som lyckats bli något efter Idol har någonting. Måns är ganska duktig, Lars Eriksson är kung, Amanda är skitcool, Tove är min drömflickvän, killarna i E.M.D är helt okej, men sen har vi Ola. Människan jag hatar näst mest i Sverige. Han pratar skånska på det där jobbiga sättet som inte många människor klarar av. Han är ful som ett jävla strykjärn, och hans lillgamla leende skär som en rostig kniv i ens ögon. Han har aldrig varit i närheten av att göra en bra låt, och till råga på allt så finns det massa tonårsflickor som skriker när han är på scen, heeeelt obegripligt när det finns killar som Eric Saade där ute. Bojkotta Ola flickor, för han är Sveriges näst sämsta människa.

Hur myckert förstår han?  Han landar på stabila 1 %


Plats 1 - Per Gessle






Sveriges fulaste och äldsta Partille-Johnny är en gud i mångas ögon, och han har förmågan att fylla Ullevi. När jag tänker på detta blir jag ganska rädd, och funderar allvarligt på vafan jag gör här i Sverige. Om en "artist" som Per Gessle kan sälja hundratusentals skivor, så är det något som är väldigt fel.

  Per gessle sjunger "Sommartider hej hej, sommartider" och vi svenskar faller pladask. "Oj, han sjunger om sommartider, sommartider som är så härligt!!"

  Per Gessle sjunger "Jag går och fiskar" och vi svenskar tänker: "Oj, nu sjunger han om att gå och fiska, det kan jag relatera till!"

  Det här är Per Gessles koncept. Sjunga en hjärndöd text till en hjärndöd melodi, och tragiskt nog har vi svenskar fallit för det i många, många år. Jag tror att Per Gessle är en ganska smart kille, som inser att han kan tjäna pengar på svenskarnas simpelhet. Det är sorgligt att svenskarna inte kan se att Per Gessle är en falsk, falsk människa, och någon som vi borde hata innerligt.


Hur mycket förstår han? Han förstår mest på den här listan, runt 30 %, men han är fortfarande Sveriges största fi**a.



  Hoppas ni är nöjda med listan, har ni anmärkningar är det bara att kommentera!



// Simon

Kommentarer
Postat av: Max

HAHA, fan vad jag skrattade när jag läste om Felix, fett inlägg! Jag håller med. Dock visste jag inte att du hatade Ola så mycket!

2011-08-21 @ 13:08:40
URL: http://hustleandflow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du glömmer att Per Gessle har sålt ut arenor i USA också med Roxette. Jag tror du underskattar honom ordentligt!

2011-09-03 @ 17:40:43
Postat av: Cecilia

Och ni är så himla coola då? Sitter och snackar skit om andra människor offentligt. Det är inte coolt att skryta om fyllor som ni gör, bara patetiskt. Klubben för inbördes beundran är den mening som jag tänker på när jag läser bloggen. Hur jag nu kom in på denna otrevliga blgg, vet ej...

2011-09-17 @ 12:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0