två bärs i baren kostar 100 spänn

Okej, drömmen om att bli den nya JW gick sådär. Sommaren är över och jag har aldrig tidigare haft såhär dåligt med pengar. 100 spänn. Resten av augusti. Och en dator att betala. Och hyra. Och mobilräkning. Och typ, mat, spårvagnskort... Nu ber vi till gudarna om att jobbsituationen löser sig inom kort.

Under tiden så kan vi roa oss med att rada upp alla roliga saker jag kan göra för mina 100 spänn. Lite som Fattaru gjorde i sin fantastiska låt med namn just, 100 spänn.




I ALLA FALL! Något av dessa roliga alternativ har jag framför mig:

* Tanka på Västtrafikkortet med 100 spänn
* Två filmer för 99 på Ica, unna mig tuggummi för sista kronan
* Köpa 10 paket snabbmakaroner på Willys (extrapris nu!)
* Tre öl på andralång, plus några snälla drickskronor
* Gå på bio och se den nya Jason Bateman-filmen
* Köpa årskort på Stockholms Etnografiska Museum
* Plusmeny på McDonalds, inklusive dippsås och någon god efterrätt
* Gå på loppmarknad och fynda tio Henning Mankell-böcker
* Gå in på en klubb
* Skänka pengarna till välgörenhet
* Använda som toalettpapper, för att i alla fall få den där rika känslan
* Investera i nio stycken Kung starköl, unna mig tuggummi för sista kronan
* Köpa fyra trisslotter och hoppas på det bästa
* Gå till Göfab-tian och köpa tio roliga actionfigurer ifrån 1995.
* Resa till Skövde, tur och retur (men då får jag ha tur med SJ-priserna!)
* Bjuda en miljonär på en drink, hoppas på att han/hon tar mig som sin nya boytoy
* Gå på Liseberg och lyssna på Sven-Bertil Taube
* Teckna en trenummersprenumeration på herrtidningen King

Kom gärna med fler roliga förslag!!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Entré på Liseberg får du ju gratis av mig! I stället tycker jag du ska köpa så många garnnystan du har råd med (finns billigt på specialaffär vid Wieselgrensplatsen, planka dit!) och börja sticka dina egna trendiga overaller. Gör sedan en kupp i din nya overall! Förslagsvis något som innebär umgänge med någon ur kungahuset. Bli sedan rik på internethypen! Alla vill ha Massemannens Marvelösa Mode-Overall!

2011-08-18 @ 19:49:40
URL: http://postpop.blogg.se/
Postat av: Angie

Trisslotter, helt klart, du kan ju bli rik!!!

2011-08-20 @ 16:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0