it's just another christmas without you

Granen är klädd. Julklapparna inköpta. De sista barnen på Fritids hemskickade. Rätt tufft för små barn att vara ifrån 06-17 på Fritids den 23e december kan tyckas, men vad ska en knegarförälder göra? Jag livade upp dem med Sunes jul och Lejonkungen. 6-åring somnade i mitt knä. Ibland har jag världens bästa jobb.

Imorgon kommer jag vakna till an empty house. Första julen som jag inte bor hemma. Ganska weird. Får se om jag knackar på hos mina 65-åriga grannar och önskar god jul. De kanske är sugna på att kolla lite på Elf?

På kvällen kommer familjen hem till mig. Nojigt. Har försökt städa. Vet ej resultat. Köpte julskinka för 500 spänn. Vet ej varför.

Iallafall. Önskar er alla en god jul. Nästa år ska jag inte köpa så mycket julklappar. Men man vill ju ge bra grejer. Får väl bli såndär som inte ger presenter. But hey, that's just not me.

Vi ses i dimman på juldagen. Då har vi alla slutat låtsas vara snälla och representabla och återgår till att bli the all singing, all dancing, crap of the world.

Better you than me, cheers and merry christmas!
/Max

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0