Max tippar Oscars

Yes, inatt så äger en av årets höjdpunkter rum, Oscarsgalan! Sänds här i Sverige på kanal 9 med hjältarna Filip & Fredrik som kommentatorer.

Jag tänkte gå igenom de roligaste nomineringarna, och tippa vinnare, samt min egen favorit. Let's go!

Best writing, based on previously released material - Nominees:

Winter's Bone (2010): Debra Granik, Anne Rosellini



Jag hoppas på: Social Network eller Toy Story 3.

Jag tippar på: Social Network. Sorkin är ju hela världens gullegris.

 

Best writing, written directly for the screen - Nominees:

The King's Speech (2010): David Seidler

 

Jag hoppas på: Inception
Jag tippar på: Den här är lurigare. Finns ingen solklar segrare, så jag kör på min egen favorit, Inception. Vore schukt fett om den vann.

Best directing - Nominees:

 

Jag hoppas på: Darren såklart.
Jag tippar på: Fincher.

Best actress in a supportin role - Nominees:

Amy Adams for The Fighter (2010)


Jag hoppas på: Har faktiskt bara sett King's Speech utav dessa, så jag vet inte riktigt.
Jag tippar på: Melissa Leo.

Actor in a supporting role - Nominees:

Jeremy Renner for The Town (2010)

Jag hoppas på: Ruffalo vore lastigt!
Jag tippar på: Bale

Best actress in a leading role - Nominees:


Jag hoppas på: Damn Natalie, you a crazy chick
Jag tippar på: Allt annat än Portman vore en smärre skandal. Men iofs, Sean Penn vann ju istället för Mickey Rourke, så man vet ju aldrig.

Best actor in a leding role - Nominees:

Javier Bardem for Biutiful (2010)

Jeff Bridges for True Grit (2010)

James Franco for 127 Hours (2010)


Jag hoppas på: Firth var ju grym, men han känns så jäkla given, så roligare att hoppas på Jesse Eisenberg.
Jag tippar på: Firth


Jag hoppas på: Sjukt många bra filmer i år. Toy Story 3, Inception och Black Swan är alla 10/10 om du frågar mig. Skulle någon utav dem vinna så bjuder jag på drinkar.
Jag tippar på: Social Network (och ja, jag älskar den med)

Tagga tagga tagga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0