Kiosklitteratur

Jag arbetar numera i Kiosken i Gårda Brygga. Fett nice sommarjobb. Men när det är dåligt väder, kommer inga kunder. Jag har inget internet där. Då blir det till att läsa, och det är ju gött så sett. Dessa böcker har avklarats hittills (detta kommer bli ett stående inslag under sommaren, vill jag tro):

Juliet, Naked av Nick Hornby


Jag älskar Nick Hornby. High Fidelity är en av mina favoritböcker, men även Slam, Om en pojke och Fallhöjd tycker jag är grymt bra. Juliet, Naked är en kärlekshistoria som grundas i musiken, på det sättet påminner den om High Fidelity. Den är rolig (såklart) och välskriven, bjuder på sköna karaktärer och en trivsam historia. Måhända dras tempot ner en smula mot slutet, men jag kan ändå inte låta bli att gilla den starkt.

Betyg:
Fyra avdankade musiker av fem möjliga.

En mörk välsignelse av Dennis Lehane





Jag älskar även Dennis Lehane. Hans hårdkokta detektivromaner bjuder alltid på lysande och ofta vackert språk, svart humor och samhällskritik. En mörk välsignelse är en uppföljare till Gone, baby, gone, och vi möter alltså återigen vår favoritdetektiv Patrick Kenzie och hans snygga fruga Angie. Boken är spännande och riktigt bra, men inte i klass med tillexempel En drink före kriget eller Shutter Island. Rekommenderas ändå starkt ifall man tycker om Lehane.

Betyg
Fyra Patrick Kenzie av fem möjliga

Mörkrädd av Andreas Roman





Handlar om David som är sjukligt mörkrädd. Han börjar gå i terapi, och sista steget är att bosätta sig ensam i en stuga i skogen. Här flippar såklart saker och ting. Väldigt läskig och spännande bok. Inte direkt stor litteratur men ändå bra. Skulle lätt kunna göra en fet film av den. Minus för huvudpersonens något tjatiga relation till sin katt (Andreas Roman är en nörd av rang och har såklart därmed en förkärlek för katter och att skriva mycket om dem, ett fenomen jag aldrig riktigt kommer förstå).

Betyg
Tre spöken av fem möjliga

Våga flyga av Lisa Jewell





Chicklit om ett gammalt hus i London med excentriska hyresgäser. Deras liv och kärlek och blabla. Varken mer eller mindre, klart underhållande och trivsamt men inte i klass med Vince & Joy av samma författare. För mycket tjat om att dricka te. Bra att läsa efter Mörkrädd.

Betyg
Tre tepåsar av fem möjliga

Det var allt för idag!
/Max

Kommentarer
Postat av: Emily

Blev mycket sugen på att läsa Juliet Naked, älskar också High fidellity samt Fallhöjd.

2011-06-22 @ 12:04:12
URL: http://teknolovesong.blogg.se/
Postat av: Simon

Hej!



"Tre tepåsar av fem möjliga"



Det ar paket! Inte en pasar..



Har aven en fraga till bada bloggarna: Vad tycker ni om Mad Men?



puss

2011-06-23 @ 09:47:25
Postat av: Max

Gör det, Emily!



Jag vet Simon, förlåt... Men jag googlade te och fick inte fram nån schysst påsbild i miniatyr.. :(



Har inte sett mer än typ ett halvt Mad Men-avsnitt, tyckte det verkade skittråkigt men kanske borde ge det en chans? Du diggar? puss från sverige

2011-06-23 @ 14:26:39
URL: http://hustleandflow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godtages man! :)



Mad Men ar fint! Har kollat lite det senaste och maste saga att jag ar forvanad. Gillar inte serier overhuvudtaget men Mad Men ar nagot sarskillt! Ge det ett forsok tror du kommer digga Don Draper!



Puss fran Syddan

2011-06-26 @ 16:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0