en dikt

Efter gårdagens försök till verklighetsflykt
Dunkar huvudet återigen tryggt
Ångesten ligger hela tiden och väntar
Larmet är ställt och klockan den klämtar
Jag blundar och åker över den där bron
Som jag tänker mig gå till en ångestfri zon
I zonen får man göra vad man vill
Typ titta på Lasse Hallström-filmer och äta chips med smak av dill
Glömma allting och bara slappa ett tag
Hoppas att det inte finns ett slut på denna dag
På söndagar önskar jag att jag hade en tjej
Inte under resten av veckan, nej
Jag får väl sätta in en annons och typ "Hej!"
"Jag har ångest på söndagar, vill du vara med mig?"
"Du ska mest vara där och säga att jag är bra"
"Sen på måndagen kan du bara dra"
Nej nu slår klockan snart tolv
Och jag ska inte somna på mitt hårda golv
Man måste ju jobba för att tjäna en penning
Kan någon hjälpa denna arma Hallänning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0