Koh Tao, Phi Phi och kungens fodelsedag

What's up kara blogglasare!
 
Nu ar jag lite snabbare med att uppdatera, sist jag skrev var det sondag och nu ar det torsdag (tror jag). Koh Tao, som vi var pa da, var en mycket mysig o. Forsta kvallen festade vi loss med tva svenska tjejer vilket var skoj, det fanns en flott strandbar vid namn Lotus Bar dar en massa vasterlanningar hangde. Bland annat stotte vi pa legenden "smokey" igen, den parokte aussien ifran full moon. Han var mycket glad att se oss!
 
Mandagen blev en sol och bad-dag, pa kvallen forsokte vi dricka ol, det gick inte sa bra for Simon vars kropp var lite ur balans. Jag forsokte rulla sjalv en kvall pa Lotus Bar, och det var val helt okej, men ingen superhojdare.
 
Pa tisdagen var det dags att lamna Koh Tao, efter en kort men naggande god vistelse. Vi var sugna pa att get on the road again, dessutrom var varat hostel ingen hojdare. Sagt och gjort sa kopte vi biljett till Phi Phi. Baten gick nio pa kvallen, men vi var tvugna att vara ute ifran hostelet klockan 10 pa morgonen (de borjade banka pa dorren och gapa pa thai). Da blev det alltsa till att doda en dag pa Koh Tao, trotta som satan, och jag var en aning bakis maste jag erkanna. Vi forsokte sova en stund pa stranden, men jag fick superpanik av alla myror, sa jag drog till ett internetcafe och satt typ en hel dag dar och kollade pa Grotesco.
 
Pa kvallen blev det da dags att dra till baten. En gammal skorv, battre ord finns inte. En gammal skorv knokfull av harda madrasser som alla backpackers lag pa. Det var ungefar en cm mellan mig och de bredvid. Ett aventyr, maste man saga! Jag fick inte mycket somn utan lag mest och lyssnade pa Christer Lundbergs Graspojken (bra!) och tankte pa folk jag saknar i Sverige (jag var trott och sentimental).
 
Batresan var val pa en 6-7 timmar, efter det blev det vantan, buss, och sedan en bat till ut till Phi Phi (som ligger pa Thailands vastkust, Koh Tao ar ost). Phi Phi ar verkligen en paradiso sa som man tanker sig den, sjukt maffiga strander och feta klippor, ser ut lite som LOST-on fast fullsmockat med vasterlanningar - en hel del svenskar har, till skillnad fran tidigare platser vi var pa.
 
Simon kande till legendariska hostelet The Rock, med 20-baddsrum och billigt pris (ingen AC, men flaktar i taken). Riktigt coolt stalle!
 
Vi kom till Phi Phi onsdag. 5 december, en vanlig partydag trodde vi. Vi hade fel! Detta var namligen ingen vanlig dag, detta var den thailandksa kungens fodelsedag.
 
 
Pa den gamle kungens fodelsedag ar bade sprit och sex forbjudet i Thailand (detta struntade dock ett ackligt par i varat rum i, de lag HELA dagen och tog varandra pa konen).
 
De flesta affarer salde sprit anda, sa vi hade lite forfest pa hostelet, bla tillsammans med ett par tvillingar ifran Hasselby som medverkat i en reklamfilm for Breaking News (!). Skona men nagot luddiga typer.
 
De andra hostelbesokarna var ganska torra tyckte jag. De tyckte sjalva att de var fruktansvart fracka, men det enda de verkade vilja prata om var hur mycket de knarkat i sina dagar. Folk far val gora vafan de vill, men arligt talat ar jag inte speciellt intresserad!
 
Jag och Simme K drog darifran efter en stund, och tankte kolla in ifall klubbarna var oppna. Icke. Eller jo, nagra var det, men de fick tydligen inte spela musik sa det var en valdigt surrealistisk och latt dod stamning over hela Phi Phi. Det blev pizza och hemgang.
 
Idag ar forhoppningsvis firandet over och vi kan dra ut pa "stan" och raa lite. Dagen har vi agnat at hard solning, tror vi brant oss lite, men det hor ju till. Spektakulart att bada har ocksa, maste jag saga.
 
Vi blir nog kvar har pa Phi Phi imorgon med, men snart har vi trottnat pa Thailand och det ar dags att rora sig mot aventyrliga Kambodja och Vietnam. Fett!
 
Tanker pa er dar hemma nar jag genomsvettig stiger ner i klarblatt, kroppstempererat vatten. Hoppas ni overlever ryssvintern.
 
Fortsatt kommentera sa fortsatter jag blogga! :)
 
Betyg:

Fans av Fredrik Strage: ++++
Koh Samui: Gott, men for regningt. Fint hostel, nya vanner. Stark +++
Koh Tao: Sol! Barz! ++++
Full Moon Party: En upplevelse, intressant men lite for mycket. +++
Full Moon Party-forfest: Mycket roligare an sjalva partyt! +++++
Simon Karlsson: Killen har aterhamtat sig och ar tillbaka i toppform! +++++
Kungens fodelsedag: Grattis, men hade det inte varit roligare att fira med varldens party? +
What's your number: Duglig romcom! +++
 
 

Puss - Max

 

Kommentarer
Postat av: Rio

They serva, Doggu on Phi Phiur?

2012-12-06 @ 11:48:27
Postat av: chambos

Helloo Charlie !
Så himla kul att läsa om alla era äventyr!
Tattoo no 2 såg väldigt fin ut den med :-) Här är det vinter-big time- kallt o jättemkt snö- Fint. Igår gjorde jag ett litet jobb utanför götet och det var 20 - !
Tog en fajko på Myras igår , Rebsan jobbade lite då.På kvällen skulle hon gå nån ny quiz med Arnar.
Idag är det julmarknad på HDK så förhoppningsvis blirdet lite att göra då.2:a advent i morn men har inte direkt julpyntat nåt ännu. Inget jullandskap heller men skall försöka skärpa till mig . Jobbar jättemkt nu och det är så fram till Jul.
Hälsa Simone och ha det fortsatt gött :-)
Stora kramis /farsan

2012-12-08 @ 09:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0