Bangkok Dangerous

Hej igen alla muntergokar i Sverige! Detta inlagget kommer bli lite kortare, men ack sa naggande gott! Jag och mr von K sitter nu pa ett flott internetcafe mitt i Bangkok, och damn, natet flyter pa satan sa mycket smidigare har.
 
Naja, sist jag skrev var det alltsa torsdag i Shanghai. Torsdagskvallen blev slapp och ganska somnlos. Vid 05-tiden somnade vi till slut, och sov som vanligt till klockan 16.
 
Planen for fredagen var att ta det relativt easy i pariserhjulet (ta den refernsen, nagon) innan farden till Bangkok foljande dag. Det gick sadar, for plotsligt var alla skaningar sugna pa att umgas med oss. Det blev en gemytlig kvall pa hostelet med svensk allsang till bla. Tomas Ledin, Hakan och Snook. Jag fick komplimanger av 1,96 cm langa skaningen Herman for saval min rapp som min sang. Efter sadana kungliga kommentarer kunde vi inte saga nej till att folja med och dansa en stund pa det numera klassiska Window's Garage.
 
Kvallen fortsatte med en och annan overraskning for von Karlsson, och det var tva trotta killar som gick upp klockan 9 nasta dag (tva timmars somn). Utcheckade och med vara fetingryggsackar ater pa ryggen var det dags att "get on the road again".
 
Tunnelbaneresan till flygplatsen tog sakert en timme, det ar sjuka avstand i Shanghai, men till slut kunde vi efter viss forvirring checka in varat bagage hos en homosexuell trainee anstalld pa Sri Lankan Airlines. Phew! Man ar alltid lite nojig pa en frammande flygplats. Lite club sandwich pa The Actors Cafe (?) pa flygplatsen, komplett med en servitris som storgrat, och vips satt vi bankade pa flyget.
 
Sri Lankan Airlines flygvardinnor hade roliga outfits, men tyvarr vagde detta inte upp de fruktansvart obekvama stolarna. Trots att vi var sjukt trotta blev det inte mycket somn under den 5 timmar langa flygningen. Istallet tittade vi pa Prometheus, fet som fan, och jag laste Alex Schulmans bok, som ar bra.
 
Just det, hitills pa resan har jag ocksa last Nattfak av Johan Theroin. Den var riktigt bra, laskig stamning och sympatiska karaktarer. ++++ far den.
 
Smooth sailing blev det pa Bangkoks frascha flygplats, vi kvitterad eut bagaget och akte sedan taxi till den omtalade Khao San Road mitt i Bangkok, dar Leo DiCaprio som bekant bodde i filmen The Beach (som bade jag och Simon tycker mycket om).
 
En lang taxiresa och 100 spann fattigare stod vi sa plotsligt mitt i smeten, sa att saga. Det var lordagskvall i Bangkok och Khao San var fullsmackat med folk, mest vasterlanningar. En lattnad infann sig hos mig nar jag insag att det fanns barer precis overallt - de var som bekant utrotningshotade i Shanghai. Vi lyckades spara upp ett frascht Guest House for 70 spann natten, dar vi tog oss en valbehovlig dusch innan det var dags att utforska gatan lite mer.
 
Har finns det mesta: barer, massagestallen, pingpongshows, tatuerare. Allt som man tanker ska finnas i Bangkok. Och jag maste saga att jag alskar det! Det ar sjukt skon och avslappnad stamning har, enorm skillnad ifran Kina. Det drojde inte lange innan vi satte oss ner pa en randombar for att kaka riktigt flott Thai-mat, och kvallen avslutades med att strosa runt pa gatan, dricka lite drinkar och njuta av The Good Life.
 
Trotta som satan drog vi oss tillbaka till Guest Houset, dar jag somnade efter en halv P3-dokumentar (morden i Knutby, fyfan vilken skit alltsa, men javligt bra dokumentar).

Pigg och glad vaknade jag klockan 12 foljande dag, alltsa idag. Detta ar ett javla framsteg! Simon drog sig kvar lite langre, han hade inte lyckats somna forran sent, men killen var tapper och tog sig anda upp innan 13.

Nu ar vi ute pa stan och flanerar, och pa detta frascha internetcafe kan vi antligen njuta av Zlatans mal emot England, kolla Facebook obehindrat och surfa for 7 spann i timmen.
 
Yes, sa livet kanns nu riktigt flott, man har kommit in i Backpacker-mentaliteten lite battre, stamningen har ar skon, vadret ar SJUKT varmt, och allt ar underbart helt enkelt!

Hoppas ni har det riktigt fint hemma i Sverige, ska tanka pa er nar jag svettig som satan drar i mig en iskall Singah.
 

Much love / Max


Kommentarer
Postat av: Simon

Fett inlagg man, keep em coming! Ser fram emot att lasa mer om era aventyr i Asien!

2012-11-18 @ 09:14:41
Postat av: Hanna

Han har åldrats så jävla mycket att han ser ut som en lädersäck numera.
Du visste att jag skulle ta den. Tips! P3 dokumentär om diskoteksbranden i gbg om du inte har hört det redan

2012-11-18 @ 11:03:20
Postat av: Linnea

Hallå eller! Låter som ni haft det riktigt grymt so far! Hur många + får Shanghai som helhet då? Väntar med spänning på nästa post. KRAM!

2012-11-18 @ 14:12:29
Postat av: Kristos

Är "easy i pariserhjulet" från Fredriks Dylan-låt som han körde under Jakten på den försvunna staden?

Svar: Haha nice forsok, men nej! det ar ifran sommarpratet nar de pratar om Lou Reed :)
Max & Simon

2012-12-03 @ 12:53:46
URL: http://topptre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0