Chiang Mai - inte Glenn-klass direkt

Hej! Nu har det drojt alldeles for lange sedan forra inlagget. En hel del har hant, och jag ska forsoka att inte traka ut er med allt for mycket detaljer, men sahar ligger landet:
 
Sist jag skrev var vi nyanlanda i Bangkok och njot av livet. Det var alltsa i sondags om jag minns ratt. Senare samma sondag tog vi sa steget och tatuerade oss! Jag har ju som flera av er vet funderat pa detta i faktiskt flera ar, och nu var det antligen dags. Vi hittade ett seriost stalle som forsakrade mig om att min Kanye-bjorn skulle kunna goras rattvisa. Vi bokade en tid, och lugnade sedan nerverna med ett par bars.
 
Tatueringen, da. Var valdigt nervos innan, Simon forsokte skramma upp mig sa gott han kunde och det fungerade. Men nar killen val satte igang sa... Visst fan gjorde det ont, men jag overlevde. 3 timmar tog det, tid som jag fordrev genom att lyssna pa podcasts, Kanye och forsoka bita ihop.
 
Karlsson tatuerade sig aven han, ett fett Zelda-motiv. 
 
Har ar min:
 
 
Ar riktigt nojd!
 
Nar vi val var klara var det saklart dags att fira med bars. Vi tankte spana in ett omrade bortom varat trygga Khao San Road, och hamnade helt plotsligt bland Bangkoks okanda Gogo-bars. Ladyboys, prostituerade, aldre slemmiga gubbar, har fanns alla goa klyschor. Naja, vi tog ett par bars dar anda, och hamnade dessutom pa Thailandsk rockkonsert som var ganska bra.
 
Foljande dagar i Bangkok sa chillade vi runt pa stan, drack ol, raade som fan pa en klubb, lyssnade pa ljudbok, at flott Thai-mat och hade det gott. Pa tisdagen var det sa dags att dra, och malet blev Chiang Mai, en medelstor Thai-stad som framst lockade med en tigerpark.
 
Bussresan blev nagot dramatisk - mitt i Thailand fick vi namligen motorstopp. Klockan var da halv ett pa natten, och plotsligt satt vi fast vid en Thailandsk vag och bussen vagrade starta. Jag fick iaf en ny kompis i form av en 7-arig brittisk tjej som jag lekte I spy with my little eye med. De andra backpackersen som var med pa bussen var mest konstiga britter eller fransman. Vi har lite oflyt pa den fronten!
 
Iaf, 3 timmar stod vi still, sen befann vi oss pa en ny buss emot Chiang Mai. Totalt blev det da en resa pa 15 timmar.
 
Val i Chiang Mai hade vi redan bokat hostel, A little bird hette det, och vi mottes av en glad asiat vid namn Michael som agde stallet. Trotta som satan efter att inte ha sovit nagot dackade vi i vara sangar. Vi orkade oss upp ett par timmar senare, drack nagra ol, och dackade sedan helt igen.
 
Nu ar vi da inne pa torsdagen. En dag som inleddes med dramatik - Simon meddelade mig att han behovde besoka sjukhus. Varfor!?!? undrade jag forskrackt. Jo, han hade fatt asackliga utslag-bett pa hela kroppen. Uah. Sa medan Simon var pa sjukhus, vandrade jag runt i Chiang Mai relativt planlost.
 
Chiang Mai ar en ganska vardelos stad. Det ar nagon slags flod som gar igenom, sen ar det en massa gator som gar i fyrkanter pa nagot satt, och det ar asmycket trafik overallt, fruktansvart varmt, och ganska fa roliga stallen.
 
Simon kom iaf tillbaka ifran sjukhuset, med en massa medicin och hopp om battring (lakarna kande igen betten och det var ingen fara).
 
Under tiden forsokte jag bli kompis med nagra brittiska tjejer pa varat hostel, det gick ganska bra, men ingen i den har javla staden verkar vara sugen pa att festa.
 
Torsdagkvall drog vi iaf i oss en massa thai-ol tillsammans med hostel-agaren Michael och en skum skotte. Hostelet ar ganska flott, for det har en takterrass dar man kan hanga. Den skumma skotten foljde med mig och Simon ut pa stan, dar vi lyckats spara upp ett par barer.
 
Vi blev relativt snabbt ganska vack av den thailandska whiskeyn, och vi flydde ifran skotten da han satt och snackade med en Gogo-tjej. Ett McDonald's-besok senare och vi var hemma (skotten satt vid det har laget dackad i hostelets entre).
 
Sedan blev det da fredag, och nu var det antligen dags for tigrarna! Vi tog en taxi ut till "Tiger Kingdom", ganska nervosa men taggade. Tiger Kingdom visade sig vara ett seriost stalle med vad som sag ut att vara valmaende tigrar. Jag maste saga att hjartat dunkade rejalt nar man satte sig for att klappa en 150-kilos manniskoatande tiger. Men en fruktansvart fet upplevelse! De mindre tigrarna var mest intresserade av att braka med varandra, men de stora kunde man klappa pa magen och da blev de glada. Tigrarna far helt klart +++++.

Fredagskvallen blev lugn. Vi var ganska bakfulla efter torsdagens barrunda, sa det blev lite klassiskt fredagsmys pa hostelet, komplett med cola, ostsnacks och Solsidan. Jag ar for ovrigt forbannad over att man inte kan kolla pa Sa mycket battre harifran. Vill sa garna titta!!!

Okej, nu ar det da lordag, och vi ska antligen lamna Chiang Mai, som ar en ganska vardelos stad. Nasta stopp blir Koh Samui, en paradiso dar delar av The Beach ska vara inspelad. Efter det tar vi oss mot ett legendariskt full moon party pa en angransande o. Vi har visserligen festat en hel del hitills, men detta kan nog bli en riktigt fet fest skulle jag tro. Det ska bli underbart att komma ut till havet, da vara tatueringar nu snart lakt fardigt och vi far bada! 

Men forst vantar en lang bussresa plus ett byte i Bangkok... Ujujuj.

Har ar lite betyg, bla glomde jag ju satta + pa Shanghai som Linnea anmarkte.

Shanghai: Svart att satta ett helheltsbetyg da det var mycket upp och ner, precis i borjan av resan, en enorm omstallning och en helt annorlunda kultur. Fruktansvart haftig stad men svar att komma in i, for lite barer dessutom, och for lite softa backpackers. Som upplevelse far Shanghai anda ++++.

Bangkok: Har var det mer soft stamning, mangder av barer. Inte lika spannande som Shanghai, men klart skon avkoppling och varmt som satan. Dessutom tatueringar! ++++

Chiang Mai: En ganska vardelos stad, helt ok hostel visserligen, men trakigt folk och trakig stad med osoft och stressad stamning. ++ (enbart pga tigrarna, som enskilt som sagt belonas med +++++).

Vi mar bra iaf, svettas mycket, men haller oss pa gott humor med skojfriska iaktagelser av det Thailandska folket. Och Simons ackliga utslag ar mycket battre nu! 

Bussen gar om tva timmar och da lamnar vi antligen Chiang Mai, som anda var vart resan pga tigrarna ja.

Hoppas alla mar bra som laser, lamna garna en kommentar sa blir jag valdigt glad! 

Puss och kram ifran mannen som kunde tala med tigrar - Max

Kommentarer
Postat av: Rio

oooohhhh, The tigersar wasaru tastyuru??

2012-11-24 @ 10:17:48
Postat av: Håkan Aludd

Låter som ni har det fantastiskt skönt, jag och Lena åker till Bangkok 16 januari, vi kanske ses!

Håkan

2012-11-24 @ 10:42:08
Postat av: chambos

Tjenixen på er :-) "
Så himla roligt att läsa om äventyren - There and back again" :-) Tigrarna var verkligen fantastiska att se o höra om. Jobbigt med Simons utslag men det verkade ju vara rejält på bättringsvägen. Här är det bra , farmor blir stadigt bättre:-) Skall hälsa på henne idag (lördag) innan jag hämtar upp Rebsan på konstis för en joggingtur i Skatås :-) Vädret är precis som det är i just november i Götet... man får försöka mysa lite med glögg och candles.. Såg en episod till med Johan Falk. Rätt bra handlade om estniska maffian och en del spännande scener var inspelade alldeles vid ateljen. Funderar lite på att se Bond en gång till eftersom jag inte var så pigg sist. Full moon party sounds great, but watch out son :-)
Vi saknar dig alla här hemma mycket.
Much love & Gods speed son :-)
Farsan

2012-11-24 @ 12:11:42
Postat av: Rebsan

Tjena gosse lille! Härligt med en uppdatering. Allt är bra här, jag är frisk nu och ska som sagt till Skatås med skribenten ovan. Igår var vi på Storans kristallbar där det var indieklubb. Väldigt fint där, och ett superband som heter Aislers Set spelade. Innan dess körde vi en fredagsklassiker, På spåret och förfest i kollektivet. Haagarna spelade mot Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren och Cecilia Hagen och det var väldigt svårt. Arnar blev purken över nivån, som han tyckte var alldeles för hög. "Sofflaget" förlorade stort. Haagarna var odrägliga i vanlig ordning.
I tisdags var vi på bio och såg en konsert med Queen från Budapest, från deras sista turné. Jävligt fett. Freddie Mercury, sicken lirare alltså...
Hoppas Simon mår bättre, väldigt läbbigt med bett! Jag har ju också stor erfarenhet av kryp, så I know what he's going through...
Saknar dig jättemycket! Ta hand om varandra!
Kramis kalamis från syrran
PS: Riktigt häftigt med tigrarna

2012-11-24 @ 12:34:33
Postat av: Lotta

Hej kära son. Underbart att höra om alla era eskapader. Du vet hur förtjust jag är i resedagböcker! Lite rapport från läget i Götet har du ju fått från Chambos och Beccisen. Idag är det söndag och Leffe och jag har softat hela dagen efter ett rejält party med Rebecca, Arnar, Hilmar, Jon och Binna. Mycket trevligt! Tyvärr inget spel av Leffe på hans nyinköpta elgitarr! Var i Västervik med Marianne torsdag och fredag vilket var mysigt, vi hälsade på Gerd och Magnus på en fantastisk ö. Nog inte i klass med övärlden där du befinner dig, men man får njuta av det som erbjuds! Fantastiska äventyr ni upplever, tigrarna var verkligen i en lass för sig. Tom Jack ser liten ut i jämförelse! Här regnar det och är inget vidare vädermässigt. Får se fram emot december med julförberedelser. Julkalendern är tydligen en efterföljare till din gamla favorit Greveholm! Saknar dig oerhört mkt och tänker på dig och vad du befinner dig i detta nu! Njut nu av värme, sol och bad och kanske några bärz...vilket ju verar flöda rätt friskt!!! Kramar från modern och många hälsningar också från Leffe och Jack

2012-11-25 @ 18:06:43
Postat av: Viktoria

Hej Maxie! förlåt att jag är så dålig på att kommentera dina blogginlägg! Man blir ju lite skrämd och vill ju inte vara sämre än familjen som skriver långa brev :P Saknar dig otroligt mycket och tänker på dig varje dag ska du veta! :) Bäst för dig att du har the time of your life! ;) jag begär också att du lägger upp fler bilder!!
Imorgon (fredag) ska jag på arbetsintervju :D så wish me luck! Senare på kvällen ska gänget dansa loss på saturn, utgångarna är inte detsamma utan dig Maxie! Njut av vädret! Även om ni har massa regn just nu så har ni iaf fortfarande värme! Hos oss har det börjat bli minusgrader :(
massa pussar och kramar, ta hand om dig!! /Ur Bestie

2012-11-29 @ 23:27:29
Postat av: arn

Ja, man får la inte vara sämre än övriga i la famiglia. Men jag är ju lite sen på bollen här, så jag får la berätta om de senaste dagarna. Andra avsnittet av På spåret var mycket roligare, fattade aldrig riktigt vilka som tävlade mer än Dick Harrison och Caroline af Ugglas, då jag stod i köket och stekte burgare ända in på deltagarpresentationen. Iaf, vi krossade båda lagen, 40 poäng för sofflaget, efter bland annat en tia på en stad! Det var skojigt. Sen orkade vi inte gå ut, hade behövt en energisk Max för att palla Rios iskyla eller en ny champagnebars snofs. Rätt gött ändå att inte gå ut, för det är sjuuuukt kallt här nu. Hoppas ni har det gött, även efter fadäs som jag hört om.

2012-12-01 @ 15:30:20
Postat av: arn

PS. Argo var god, solklar fyra. Inte lika bra som The Town eller Gone Baby Gone, men ändå.

2012-12-01 @ 15:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0